وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون به میان می آید اولین موضوع که به ذهن می‌رسد هزینه سنگین آن است. برای تغییر دکوراسیون همیشه لازم نیست مبلمان ،فرش ، کابینت و غیره را به طور کامل تعویض کنید. گاهی با چند ایده ساده و ارزان هم می توانید تغییرات شگفت انگیزی در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید. در ادامه با شما خواهیم بود با چند ایده ساده و ارزان برای بهتر شدن فضای دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی ، آشپزخانه و اتاق خواب

تغییر دکوراسیون پذیرایی

فضای پذیرایی و نشیمن از قسمت هایی است که تغییر آن می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داشته باشد. برای تغییر دکوراسیون پذیرایی چه کارهایی می توانیم انجام دهیم ؟

جابجایی مبلمان و چیدمان صحیح آن

یکی از مهمترین المان ها در سالن پذیرایی و نشیمن مبلمان آن است. تغییر و تعویض مبلمان هزینه زیادی را به همراه دارد. علاوه بر خود مبلمان معمولا دیگر المانهای موجود در فضا نیز مطابق با مبلمان تهیه و ست می شود بنابراین در صورت تعویض مبلمان گاهی لازم است برخی از المانهای موجود در فضا نیز تعویض شود که می تواند هزینه چشمگیری را به شما تحمیل کند. گاهی شما می توانید با یک جابجایی ساده و جایگذاری صحیح تغییر زیادی در دکوراسیون ایجاد کنید و فضا را عملکردی تر و زیباتر کنید. پس برای بهتر شدن فضا به این نکات توجه کنید.

  • مهمترین نکته در چیدمان مبلمان ایجاد تعادل بصری در جایگذاری است. بنابراین در چیدمان مبلمان به دنبال رسیدن به این تعادل باشید. به عنوان مثال مبلمان های دو نفره و یک نفر را در یک طرف و تک نفره را در سمت دیگر چیدمان نکنید.
  • فاصله بین دیوار و مبلمان را رعایت کنید. حتی در فضاهای کوچک هم بهتر است بین دیوار و مبل فاصله ای در نظر بگیرید.
  • چیدمان مبل را به گونه ای انجام دهید که فضا برای گفتگوی خانوادگی و یا مهمانان وجود داشته باشد و برای صحبت کردن نیاز به بالا بردن صدا نباشد.

استفاده از کاور مبل به جای تعویض مبلمان

شما می توانید به جای تغییر مبلمان از کاور مبل کمک بگیرید. انواع مختلف کاور مبل در رنگها و طرح ها و سبک های مختلف در بازار موجود است که با هزینه کمی می توانید تهیه کنید.اما شما خودتان نیز می توانید مطابق با دکوراسیون و سلیقه خود کاور دلخواه را برای مبلتان بدوزید.

استفاده از گل و گیاه و استند گل

یکی از تغییراتی که علاوه بر زیبایی به فضای شما جانی تازه می‌بخشد، استفاده از گل و گیاه خانگی است. یک یا دو گلدان گل فضای شما را دگرگون می‌کند. اگر بخواهید خلاقانه تر عمل کنید می توانید از استندهای گل استفاده کنید. استند ها در جنس ها و طرح های زیبایی در بازار وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها زیبایی مدرنی را برای فضا ایجاد کنید و با تهیه همین استند، تغییر چشمگیری در دکوراسیون خود ایجاد کنید.

اضافه کردن وسایل کوچک به مبلمان

اگر مبلمان مدرن دارید می توانید با اضافه کردن کمی بافت یا رنگ آن را از سادگی و یکنواختی خارج کنید.متناسب با فضا از کوسن های رنگی استفاده کنید. استفاده از قالیچه یا شال مبل نیز می تواند فضا را تغییر دهد.

استفاده از آینه

استفاده از آینه در جاهای مناسب، طراحی فضا را به اوج می رساند. آینه می تواند مانند یک قاب عکس و یا اثر هنری عمل کند و زیبایی خاصی به فضا بیفزاید. علاوه بر این آینه ها، بعد ،عمق و نور را به فضا اضافه می کنند و با انعکاس نور باعث بزرگتر و روشن تر نشان دادن فضا می شوند.

استفاده از تابلوها روی دیوار

اضافه کردن یک تابلوی زیبا و متناسب با فضا روی دیوار پشت مبلمان می توانید آن را تبدیل به یک نقطه کانونی در فضا کند. البته حتما نیاز نیست از یک تک تابلو بزرگ در پشت مبلمان استفاده کنید .می توانید سبک های مختلف استفاده از تابلو را امتحان کنید. استفاده از تابلوهای چند تکه یا ایجاد دیوار خاطرات نیز می تواند زیبا و جذاب باشد

استفاده از شلف دیواری

از شلف دیواری می توانید در دیوارکنار تلویزیون یا برای نگهداری اکسسوری ها و المان های تزئینی استفاده کنید. با اضافه کردن شلف دیواری در فضای پرت پذیرایی می توانید فضا را متفاوت کنید. حتی اگر فضای کوچکی دارید و امکان استفاده از کنسول را ندارید می توانید شلف دیواری را جایگزین آن کنید.

ایده های تغییرات ساده ارزان دردکوراسیون آشپزخانه

امروزه به دلیل طراحی باز در دکوراسیون ، فضای آشپزخانه و پذیرایی طراحی به هم پیوسته ایی دارند و زیبایی آشپزخانه در جذابیت محیط تاثیر گذار است در ادامه می خواهیم چند ایده ارزان برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه را ارائه دهیم.

نوسازی کابینت ها با استفاده از برچسب کابینت

تغییر کابینت می تواند فوق العاده هزینه بر باشد اما شما با اندکی هزینه می توانید کابینت های خود را نو کرده و فضای زیبا ایجاد کنید. برچسب های کابینت هزینه کمی دارند و با استفاده از آن می تواند فضا را دگرگون کنید. از این برچسب ها و طرح های مختلف آن حتی روی سنگ اپن آشپزخانه ، میز کانتر آشپزخانه ، میز جزیره آشپزخانه و یخچال نیز می توانید استفاده کنید.

تغییر دستگیره های کابینت

تغییر و تعویض دستگیره های کابینت هم تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. با تغییر آن ها می توانید فضای زیباتری خلق کنید.

استفاده از شلف دیواری و ظروف قدیمی برای دیزاین آشپزخانه

اگر در آشپزخانه فضای دارید که کابینت ندارد می توانید شلف دیواری اضافه کنید و برای تزئین آن از ظروف سفالی یا مسی قدیمی استفاده کنید و یا از وسایل دکوری دیگر متناسب با دکوراسیون خود کمک بگیرید .

تغییر رنگ میز یا صندلی ناهار خوری

اگر در فضای آشپزخانه خود سرویس ناهارخوری دارید می توانید با استفاده از کمی رنگ آن را نو و بازسازی کنید. از طرفی ایجاد رنگ می تواند فضا را متفاوت کرده و تغییر چشمگیری در فضا ایجاد کند.

تغییر پرده آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما در دارای پرده کلاسیک و معمولی است می توانید آن را تعویض کنید .پرده های رومن به دلیل زیبایی و همچنین امکان تمیز کردن راحت پیشنهاد خوبی برای جایگزین کردن پرده آشپزخانه هستند.

استفاده از گل و گیاه در فضای آشپزخانه

استفاده از گل و گیاه در هر فضایی می تواند فضا را سرشار از انرژی کند. با اضافه کردن گل وگیاه در فضای آشپزخانه می تواند تغییرات خوبی ایجاد کنید. از طرفی آشپزخانه فضایی که کدبانوی خانه زمان زیادی را در آن صرف می کند با اضافه کردن گل و گیاه و سرسبزی به فضای آشپزخانه به افزایش روحیه کدبانوی خانه نیز کمک می کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

در دکوراسیون اتاق خواب هم می توانید ازگل و گیاه ، شلف دیواری و اضافه کردن اکسسوری برای ایجاد تغییر استفاده کنید. اما گاهی می توانید با حذف چند المان اضافی از فضا نیزدکوراسیون بهتری داشته باشید. اتاق خواب فضایی است که دکوراسیون آن باید به گونه ایی باشد که حس آرامش را انتقال دهد؛ بنابراین لازم است حتما بخشی از فضای اتاق خالی باشد تا انرژی به راحتی جریان پیدا کند. پس به عنوان اولین مرحله از ایجاد تغییرات به فضای خود نگاه کنید و هر چیزی که احساس می کنید وجود آن در اتاق ضرورت ندارد را حذف کنید. همین کار می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون شما ایجاد باشد.

سرو سامان دادن و ایجاد نظم در اتاق خواب

گاهی اتاق خواب را با انباری اشتباه می گیریم .اتاق کلوزیت در اتاق خواب تبدیل به فضایی برای تلمبار کردن لوازم اضافی می شود. آشفتگی درفضای اتاق و کمدها زیبا نیست. بنابراین می توانید با استفاده از باکسهای نظم دهنده فضا را سرو سامان داده و از آشفتگی خارج کنید. نیاز نیست برای تهیه باکس ها هم هزینه زیادی بپردازید.خیلی راحت می توانید با استفاده از لوازم و وسایل دورریختی و جعبه های بلا استفاده و کمی خلافیت باکس های زیبا درست کنید .

استفاده از ریسه برای نورپردازی اتاق خواب

در اتاق خواب می توانید با کمی خلاقیت و بازی با نور، فضایی رویایی و زیبا خلق کنید. با استفاده از ریسه ها برروی دیوار و یا بالای تخت می توانید جذابیت خاصی ایجاد کنید. فیبر نوری هم گزینه خوبی است. با استفاده از فیبر نوری در سقف می توانید تصاویر کهکشانی ایجاد کنید.

تعویض کف پوش یا فرش اتاق

اگر در اتاق خواب خود از فرش های شلوغ و پر نقش و نگار استفاده می کنید بهتر است آن را با فرشی ساده ترتعویض کنید. بخصوص اگرسبک دکوراسیون شما مدرن است می توانید از فرش های با طرح مدرن و یا حتی فرشینه های خزی استفاده کنید. در این صورت محیط ساده تر و زیباتر به نظر می رسد.

استفاده از استیکرهای برچسبی

برای تزیین دیوارها انتخاب های متفاوتی مثل کاغذ دیواری ، پوسترهای سه بعدی ، رنگ و … دارید. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید ازاستیکرهای برچسبی استفاده کنید. از استیکرها می تواند در اتاق خواب کودکان نیز استفاده کنید . طراح های عروسکی ، فانتزی یا شخصیت های کارتونی برای اتاق کودکان مناسبتر است.

در پایان

طراحی دکوراسیون داخلی کاری حرفه ایی و تخصصی ست. انجام آن توسط تیم حرفه ایی می تواند در کاهش هزینه ها تاثیرگذار باشد. اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی خود را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از طراحان حرفه ایی ست. درست است طراحی دکوراسیون داخلی هزینه زیادی در بردارد اما اگر کار خود را با مشورت با اهالی فن آغاز کنید می توانید مطابق با سلیقه و بودجه خود بهترین طراحی را داشته باشید.

طراحی دکوراسیون باعث می شود شما بودجه خود را به بهترین نحو ممکن مدریت کنید و هزینه های اضافی ودوباره کاری به شما تحمیل نشود. خانه معمار می تواند در این زمینه به شما کمک کنید. برای راهنمایی و دریافت مشاوره می توانید با شماره 91014525- 021 تماس حاصل فرمایید.

آخرین ریپورتاژها