قیمت و خرید دستگاه میوه خشک کن از ایرانو صنعت

یکی از محصولات بی نظیر مجموعه ایرانو صنعت، دستگاه میوه خشک کن است که برای خشک کردن انواع میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. خشک کردن میوه با این دستگاه، در مدت زمان بسیار کمی صورت می گیرد و به عطر، طعم و رنگ میوه هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند. دستگاه میوه خشک کن نسبت به نوعی که دارد، از تعداد مشخصی سبد برای خشک کردن میوه و سبزیجات استفاده می کند. همچنین این دستگاه از انواع صنعتی و خانگی تشکیل شده است و ظرفیت های تولید مختلفی دارد.

 

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

یکی از انواع میوه خشک کن، دستگاه میوه خشک کن صنعتی است که نمونه حرفه ای و پیشرفته آن است. این دستگاه، ظرفیت تولید بسیار بالایی نسبت به نوع خانگی دارد و از تنوع فناوری بیشتری هم برخوردار است. برای مثال، دستگاه میوه خشک کن صنعتی در انواع تصعیدی و ماکروویوی تولید می شود. نوع تصعیدی این دستگاه از برودت به جای حرارت استفاده می کند و نوع ماکروویوی آن از امواج رادیویی استفاده می نماید. این روش ها در کنار پیشرفته تر بودن، از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند و باید برای انتخاب هر کدام نهایت دقت صورت بگیرد.

دستگاه میوه خشک کن تصعیدی، معمولا برای محصولات بسیار حساس استفاده می شود. همچنین خشک کن ماکروویوی، عملکردی مانند دستگاه های خانگی دارد، با تفاوت اینکه حجم و ظرفیت بالاتری دارد و سرعت خشک کردن آن بسیار بالا است.

سرعت رطوبت گیری و خشک کردن میوه ها توسط دستگاه های خشک کن حرارتی، نسبت به دستگاه های خانگی و تصعیدی بیشتر است اما از نوع ماکروویوی کمتر می باشد. همچنین نوع حرارتی هیچ گونه آسیبی به مواد مغذی محصولات وارد نمی کند. نوع حرارتی دستگاه میوه خشک کن صنعتی، در سه نوع تک کابین، دو کابین و سه کابین طراحی و ساخته می شود. این دستگاه ها ظرفیت های مختلفی دارند؛ بدین صورت که هر چه تعداد کابین ها بیشتر می شود، دستگاه حرفه ای تر و گنجایش تولید بالاتری خواهد داشت.

 


دستگاه میوه خشک کن خانگی

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

استفاده از دستگاه میوه خشک کن آنقدر ساده است که شما را متعجب خواهد کرد!در ابتدا باید گفت که همه میوه ها برای خشک شدن مناسب نیستند. برای انتخاب میوه، بهتر است از میوه هایی که کاملا رسیده اما سالم هستند استفاده نمایید. بعد از انتخاب کردن میوه، آنها را با دقت شسته و خشک کنید و سپس اسلایس نمایید. اسلایس میوه ها باید به ضخامت 3 تا 6 میلیمتر باشند. یکسان بودن برش میوه ها در زیبایی آنها تاثیر زیادی دارد و در نهایت کیفیت کار شما را بالا می برد. برای اینکه میوه ها در مجاورت هوا تغییر رنگ ندهند اقدامات زیر را انجام دهید.

·        گذاشتن میوه ها در محلول آب و نمک (6 قاشق  نمک در 3.5 لیتر آب).

·        قرار دادن میوه هایی همچون هلو و سیب در آب یخ.

·        خیساندن میوه هایی مانند موز، هلو، آناناس در شربت عسل (یک لیوان عسل، یک لیوان شکر و 3 لیوان آب).

بعد از اقدامات ذکر شده، برای گرفتن آب اضافی میوه ها، آنها را درون سبد قرار دهید. سپس میوه ها را با فاصله روی سینی های مخصوص بچینید و سینی ها را درون دستگاه بگذارید. با توجه به نوع میوه ای که دارید، حرارت دستگاه را تنظیم کرده و دستگاه را روشن نمایید. سعی کنید هر 4 ساعت به میوه ها سر بزنید و میزان خشک شدن میوه ها را بررسی کنید تا هر زمان که نیاز بود آنها را خارج کنید. بعد از خارج کردن میوه ها، اجازه دهید از حرارت بیفتند، سپس آنها را درون کیسه گذاشته و در محیط خشک و خنک نگه دارید.

 

ظرفیت میوه خشک کن ها

شاید اولین سوالی که در ذهن هر خریداری ایجاد می شود این است که هر کدام از میوه خشک کن ها ظرفیت تولید چند کیلوگرم میوه خشک را دارند؟ به صورت کلی میوه خشک کن ها در ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند تا تمام نیازها را برآورده کنند. در ادامه به معرفی ظرفیت های میوه خشک کن ها خواهیم پرداخت.

ظرفیت میوه خشک کن صنعتی:

از دستگاه خشک کن میوه صنعتی برای استفاده در کارخانه ها و کسب و کارهای صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها قادر به خشک کردن حدود 100 تا 300 کیلوگرم میوه در هر بار استفاده هستند. در واقع در این دستگاه ها، تعداد سینی ها افزایش بسیاری پیدا می کنند و از 25 تا 132 سینی بسته به نوع دستگاه قابل تغییر می باشند. به صورت کلی ظرفیت، تعداد سینی و ابعاد دستگاه های صنعتی در هر یک از انواع آنها متفاوت است.


دستگاه میوه خشک کن صنعتی

ظرفیت میوه خشک کن خانگی:

دستگاه میوه خشک کن خانگی، نسبت به نوع صنعتی از ظرفیت تولید میوه خشک کمتری برخوردار است اما کیفیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه بسته به نوع خود، می تواند در هر بار استفاده، حدود 6 تا 20 کیلوگرم میوه را خشک نماید. همچنین از 5 الی 6 طبقه تشکیل شده است و به صورت میانگین حدود 15 سینی برای قرار گیری میوه ها دارد.

 

میوه خشک کن خانگی

دستگاه های میوه خشک کن خانگی در واقع دستگاه هایی با ابعاد و ظرفیت کوچک هستند که معمولا از 5 الی 6 طبقه تشکیل می شوند و مصرف آنها با برق می باشد. در این دستگاه باید میوه ها را با فاصله از یکدیگر قرار داد تا بتوانند با جریان هوای گرمی که درون دستگاه ایجاد می شود، خشک شوند. حرارت دستگاه به صورت کنترل شده، از یک قسمت دستگاه یا سوراخ های آن ایجاد شده و موجب می شود تا رطوبت میوه ها گرفته شود.

نوعی دیگر از دستگاه میوه خشک کن خانگی وجود دارد، که به آن میوه خشک کن کابینی می گویند. این دستگاه، ظرفیت ورودی برابر با 15 تا 20 کیلوگرم دارد و تعداد سینی های آن حداقل 15 عدد می باشد. به صورت کلی خرید دستگاه میوه خشک کن خانگی، مدتی است که بسیار رونق گرفته است و علت آن می تواند سودآور بودن این شغل باشد.

خرید دستگاه میوه خشک کن از نوع خانگی، برای افراد باغدار هم صرف زیادی دارد. این موضوع می تواند بیشتر بخاطر این باشد که برای خشک کردن میوه ها، حتما نیاز نیست از میوه های درجه یک و تازه استفاده شود. از این رو باغداران می توانند محصولاتی که کیفیت بالایی ندارند، بعد از برداشت به میوه خشک تبدیل کرده و سود خود را دو برابر کنند.

 دستگاه میوه خشک کن صنعتی

 

آخرین ریپورتاژها