امروزه تجهیزات الکترونیک به بخش جدا ناپذیری از خانه های ما تبدیل شده اند که تقریبا بدون وجود هر یک از آن ها زندگی ما دچار اختلال میشود. ماشین لباسشویی یکی از آن وسیله هاییست که امروزه در خانه هر ایرانی یافت میشود.

این وسیله الکتریکی که یکی از پر استفاده ترین و مهم ترین وسایل خانه می باشد، به دلیل استفاده مداوم بعد از مدتی دچار خرابی میشود. از انجایی که هزینه خرید یک دستگاه ماشین لباسشویی نو معمولا مقرون به صرفه نیست، بهترین کار تعمیر لباسشویی است.

اما پیش از آنکه بپردازیم به نحوه تعمیر ماشین لباسشویی ، اندکی بیشتر باهم درباره این وسیله پرکاربرد بدانیم.


تاریخچه ماشین لباسشویی

طرح اولیه ماشین لباسشویی توسط شخصی به نام یعقوب کریستین شوفر در سال 1767 میلادی در آلمان منتشر شد.

این ماشین لباسشویی به این شکل کار میکرد که شخص با چرخاندن دسته دستگاه، یک صفحه چوبی را روی لباس ها به حرکت در می آورد و در اثر اصطکاک چوب با لباس ها، کثیفی های لباس را خارج میکرد و داخل یک محفظه چوبی میریخت.

البته که این دستگاه هرگز به تولید انبوه نرسید.

در سال 1904 در روزنامه ها و مجالات ایالات متحده آمریکا مقالات زیادی درباره ماشین لباسشویی به چشم میخورد. این در حالی بود که هنوز این دستگاه اختراع نشده بود. الوا جی فیشر توانست با ساخت اولین ماشین لباسشویی الکتریکی خود را به عنوان مخترع اصلی این دستگاه معرفی کند.

فروش ماشین لباسشویی در سال 1928 به 913000 دستگاه رسید و مورد استقبال شهروندان امریکایی قرار گرفت.

کدام لباشویی مناسب من است ؟

امروزه ماشین های لباسشویی در مدل های مختلفی تولید میشوند. ماشین های لباسشوییی که مصرف خانگی دارند معمولا از ظرفیت 5 تا 10 کیلو تولید میشوند. این بدین معناست که حداکثر حجم لباسی که میتواند شستشو شود 5 تا 10 کیلو است. اگر تعداد خانواده شما 2 نفر است بهترین گزینه برای شما ماشین لباسشویی 5 کیلو گرمی است. اگر بین 3 تا 4 نفر هستید ماشین لباسشویی 7 الی 8 کیلو گرمی مناسب شماست. همچنین اگر خانواده شما پرجمعیت است و بیش از 5 نفر هستید بهترین گزینه لباسشویی با ظرفیت دیگ 9 کیلوگرمی است.


یکی دیگر از فاکتور های مهم برای انتخاب ماشین لباسشویی میزان مصرف انرژی آن است. معمولا روی تمام لباسشویی ها برچسب مصرف انرژی موجود است که میتوانید با استناد به آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی دیگر از گزینه های مهم، سرعت چرخش موتور لباسشویی است. هرچه این عدد بیشتر باشد ، آب بیشتری را از لباس های شما میگیرد و در نهایت البسه شما زود تر خشک میشود.

همچنین وجود صفحه نمایش دیجیتال یک قابلیت برای ماشین لباسشویی محسوب میشود. صفحه نمایش لباسشویی بیانگر اطلاعات مفیدی از وضعیت شستشو و سلامت دستگاه می باشد.

در صورت خرابی ماشین لباسشویی چکار کنیم ؟

خرابی ماشین لباسشویی به گزینه های متعددی بستگی دارد. از خرابی سنسور ها گرفته تا سوراخ شدن دیگ. خرید یک دستگاه نو یکی از گزینه های موجود در هنگام خرابی لباسشوییتان است اما بهترین گزینه نیست ! زیرا معمولا خرابی ماشین لباسشویی به دست افراد ماهر رفع میشود.

تعمیر لباسشویی یکی دیگر از گزینه های موجود در هنگام خرابی دستگاه است. در صورتی که صفحه نمایش دستگاه شما روشن نمیشود و یا دستگاه شما با ارور مواجه شده است و ... میتوانیدمشکل را با تعمیرکار ماشین لباسشویی در میان بگذارید تا دستگاه شما را عیب یابی کند.


ایرادات فنی همه برند های تولید کننده لباسشویی تقریبا یکسان است. و از انجایی که اکثر خانواده ها از لباسشویی های سامسونگ، الجی، بوش و دوو استفاده میکنند، اگر تعمیرکار از تجربه بالایی برخوردار باشد، به محض عنوان کردن مشکل دستگاهتان میتواند آن را تعمیر کند.

تعمیر لباسشویی در شهرستان های تهران

از آنجایی که مشغله کاری در استان تهران به شدت بالا می باشد، شاید پیدا کردن یک تعمیرکار ماهر لباسشویی کار سختی باشد.

بعضا دیده شده است که به دلیل حجم بالای کاری تعمیرکاران، آنقدری که باید، برای تعمیر هر دستگاه وقت گذاشته نمیشود.

از طرفی به دلیل حجم بالای توجه به مرکز هر استان، عموما نمایندگی ها و تعمیرکاران ماهر در مرکز هر استان مشغول فعالیت هستند.

اما مجموعه اهورا سرویس با بیش از 30 سال سابقه در تعمیر انواع مارک های لباسشویی آماده ارائه سرویس و خدمت رسانی به شهروندان شهرستان های استان تهران می باشد. عمده ی تمرکز این محموعه غرب استان تهران می باشد. لباسشویی سامسونگ ، اسنوا، دوو، الجی و ... از نمونه برند هایی هستند که توسط این مجموعه پشتیبانی میشوند.

تعمیر لباسشویی در اسلامشهر

شهرستان اسلامشهر یکی از محدوده های تحت پوشش مجموعه اهورا سرویس می باشد. اگر شما ساکن این منطقه هستید و اگر ماشین لباسشوییتان نیاز به تعمیر دارد کافیست تا با این مجموعه تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن تعمیرکاران مجموعه به آدرس شما فرستاده شوند.

جهت تعمیر لباسشویی در اسلامشهر میتوانید به راحتی با تلفن های تماس موجود در سایت مجموعه تماس بگیرید و مشکل لباسشویی خود را عنوان کنید و تا نزدیک ترین تعمیرکار مجموعه برای رفع خرابی به محل مورد نظر شما اعزام شود.

باغ فیض اسلامشهر ، محله 4دانگه ، شهرک مفیدی، شهرک شیرودی، واوان و گلستان برخی از مناطق تحت پوشش شهرستان اسلامشهر می باشد.

شما در هر نقطه از شهرستان اسلامشهر که ساکن باشید میتوانید از خدمات و سرویس های اهورا سرویس استفاده کنید.

تعمیر لباسشویی در فردیس

شهرستان فردیس از توابع استان کرج یکی دیگر از محدوده های تحت پوشش مجموعه اهورا سرویس می باشد. در طول روز پرسنل و تعمیرکاران مجرب مجموعه در این منطقه حضور دارند.

درصورت نیاز به سرویس تعمیر لباسشویی در فردیس میتوانید با تلفن های تماس مجموعه تماس بگیرید تا در کمتر از 1 ساعت تعمیرکاران ما به منطقه شما اعزامشوند.

هزینه تعمیر لباسشویی

فاکتور های متعددی در براورد هزینه نهایی تعمیر لباسشویی تاثیر گذار هستند. درصورتی که خرابی قطعات مکانیکی دستگاه شما زیاد باشد، قطعه مورد نظر باید تعویض شود. همچنین بسته به میزان خسارتی که به قطعات دستگاه وارد شده است هزینه تعمیر آن قطعه متغیر است.

اگر نمایشگر ماشین لباسشویی یا سنسور های دستگاه دچار خرابی شده است، قطعه نیاز است تا برای تعمیرکار مربوطه ارسال شود و در صورت امکان تعمیر، تعمیر شود.

از انجایی که اکثر قطعات ماشین های لباسشویی وارد کشور میشوند، به دلیل نوسان قیمت دلار نمیتوان هزینه دقیق را عنوان کرد.

هزینه دستمزد تعمیر کار هم بسته به میزان خرابی لباسشویی متغیر است.

تعمیر لباسشویی در پرند

شهر جدید پرند در چند سال اخیر میزبان بسیاری از هموطنان عزیزمان بوده است. حتما برای یکبار هم که شده تصاویر این شهر زیبا را دیده اید. ساختمان های بلند و آسمان خراش. به دلیل تازگی احداث این شهر اکثر خدمات و سرویس های مورد نیاز مردم همچنان در این شهر موجود نیست.

از جمله ی این خدمات تعمیر لباسشویی در پرند می باشد. اگر شما ساکن شهر پرند باشید حتما برای یکبار هم که شده نیاز به تعمیر کار لباسشویی و یا نمایندگی برند لباسشویی خود داشته اید.

یکی از محدوده های تحت پوشش اهورا سرویس شهر پرند می باشد. در صورت نیاز به تعمیر کار لباسشویی در پرند میتوانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و در اسرع وقت تعمیرکار به محل شما اعزام میشود.

تعمیر لباسشویی در شهریار

شهرستان شهریار قلب سبز استان تهران می باشد. به دلیل وسعت زیاد این شهرستان و پراکندگی جمعیت، دیده شده است که خدمات و سرویس های مورد نیاز مردم به صورت یکسان در دسترس نمی باشد. یکی از این خدمات تعمیر لباسشویی در شهریار می باشد. اگر شما ساکن شهریار هستید از این پس نگران این موضوع نباشید. شهرستان شهریار یکی از محدوده های تحت پوشش مجموعه اهورا سرویس می باشد که میتوانید به راحتی و تنها با یک تماس به بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران لباسشویی دسترسی داشته باشید.

 

در صورت مشاهده ارور در لباسشویی چه کار کنیم ؟

حتما برای شما هم پیش آمده که لباسشویی منزل یا محل کارتان دچار مشکل شده باشد. معمولا هر لباسشویی یک مانیتوری دارد که وضعیت شستشو و مشکلات احتمالی لباسشویی را به شما نمایش میدهد.

در حالت کلی اگر مشکلی در لباسشویی شما به وجود بیاید اطلاعات نسبتا خوبی از مشکل پیش امده در این مانیتور نمایش داده میشه. به بیان دیگر مانیتور لباسشویی جایی برای نمایش ارور لباسشویی شما می باشد.

اگر لباسشویی شما دچار مشکل شده است و اروری در نمایشگر نمایش میدهد، میتوانید با سرچ کد ارور مشکل ماشین لباسشوییتان را بهتر درک کنید. در بیشتر مواقع این مشکلات را خودتا در منزل میتوانید رفع کنید.

اما گاهی اوقات ارور لباسشویی به شما میگوید که مشکل از یک قطعه سخت افزاری یا نرم افزاری می باشد. در این حالت تعمیر و رفع مشکل را باید به متخصص بسپارید.

در صورت نیاز میتوانید با مجموعه تماس بگیرید و کد ارور و مدل لباسشویی خود را بیان کنید تا در صورت امکان با راهنمایی متخصصین مجموعه مشکلتان را رفع کنید.

آخرین ریپورتاژها