لوله فلکسی چیست ؟

لوله فلکسی یا لوله فلکسیبل، به طور کلی یک روکش محافظتی برای سیم ها و کابل ها می باشد. اما به طور کلی لوله فلکسی یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد است و لوله هایی بلند، سبک وزن و انعطاف پذیر هستند که برای محافظت از سیم ها و کابل ها در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد.

لازم به ذکر است که در بازار خرید و فروش این محصول، این محصول را با نام لوله خرطومی فلزی نیز میشناسند. همچنین نحوه اتصال این لوله ها به دیوار به این شکل می باشد که با استفاده از بست های مخصوص به دیوار وصل میشود.

انواع لوله فلکسی

­لوله فلکسی در سایز های مختلفی تولید میشود. این لوله معمولا از جنس pvc و آلومینیوم ساخته میشود که در دو نوع عایق دار و بدون عایق به فروش می رسد. لوله فلکسی از سایز 4 تا 24 تولید میشود.

از لوله فلکسی معمولا برای انتقال کابل های کت 5 و کت 6 ، دوربین مداربسته، کابل های آنتن و ... استفاده میشود. جنس روکش پی وی سی لوله فلکسی مانع از ورود گرد و غبار و آب میشود. روکش این لوله حتی در برابر گرما و سرما نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

شما میتوانید برای کم کردن هزینه های جاری از لوله فلکسی بدون روکش استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که فروشگاه تسلاکابل همواره در تلاش است تا بهترین کیفیت ممکن را با کمترین هزینه ممکن برای شما به ارمغان بیاورد.


لوله فلکسی بدون روکش

همانطور که از نام این لوله ها مشخص است، این محصول بدون روکش PVC ارائه میشود. از آنجایی که این نوع لوله فلکسی دارای روکش نمیباشد، مقاومت کمتری نسبت به لوله فلکسی روکش دار در برابر عوامل بیرونی مانند گرد و غبار، باد و باران و ... دارد. معمولا از این نوع لوله در محیط های داخلی مانند ادارجات و ساختمان ها استفاده میشود.

لوله فلکسی روکش دار

این نوع فلکسیبل دارای یک لایه روکش از جنس PVC می باشد. از آنجایی که روکش پی وی سی از مقاومت بالایی برخوردار است، شما میتوانید از این محصول در محیط های بیرونی با خیال راحت استفاده کنید. معمولا برای انتقال کابل های دوربین مداربسته و ... از این نوع لوله فلکسی استفاده میشود.

چرا استفاده از لوله فلکسی اهمیت دارد ؟

امروزه الکتریسیته به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. تقریبا در هر جایی از شهر که باشید میتوانید تاثیر استفاده از برق را مشاهده کنید. همانطور که میدانید برای انتقال جریان برق از کابل و سیم های مخصوص استفاده شود. حال تصور کنید که باید مقدار زیادی کابل در یک ساختمان چند طبقه قرار گیرد. بهترین راه محافظت از این کابل ها در برابر عوامل خارجی مانند گرد و غبار، باد و باران، گزیدگی توسط حشرات و ... استفاده از لوله فلکسیبل می باشد.

قیمت لوله فلکسی

قیمت لوله فلکسیبل به عوامل زیادی بستگی دارد. بعضا مشاهده میشود که قیمت در فروشگاه های مختلف تفاوت دارند اما در کل عوامل اساسی در تایین قیمت لوله فلکسی، هزینه تولید، قیمت مواد اولیه، هزینه باربری و انبار داری و ... می باشد. از همین رو نمیتوان قیمت دقیقی را اعلام کرد.

 

 

کمباکس چیست ؟

کمباکس یک جعبه پلاستیکی می باشد که برای نگهداری متعلقات دوربین و آداپتور آن استفاده میشود. جنس این جعبه معمولا از پلاستیک مقاوم می باشد. هدف اصلی از نصب دوربین مداربسته روی کمباکس عایق کردن دوربین از محل نصب است. فرض کنید که شما میخواهید روی یک قطعه آهن دوربین مداربسته را نصب کنید. اگه بخواهید دوربین را به صورت مستقیم به آهن متصل کنید امکان اینکه بعد ها در اثر باد و باران و یا اتصال برق دوربین شما دچار خرابی شود بسیار زیاد است. علاوه بر آن باید اداپتور دوربین را هم در نظر بگیرید.

برای همین از این محصول کاربری استفاده میشود. شما میتوانید ابتدا جعبه کمباکس را به محل مورد نظر پیچ کنید و سپس دوربین را روی درب اصلی کمباکس وصل کنید. همچنین کابل ها و بست های مربوط به دوربین را نیز میتوانید داخل جعبه قرار دهید.

انوع کمباکس

کمباکس در انواع و رنگ های مختلفی تولید میشود. کمباکس از سایز 13 در 13 سانتی متر به بالا تولید میشود. کمباکس مشکی، سفید و طوسی سه رنگ تولید شده از این محصول می باشد. همینطور این محصول در شکل های متنوعی تولید میشود. کمباکس لولایی، کمباکس پرو، گردباکس و ... از جمله کمباکس های تولید شده می باشد.


مزایای استفاده از کمباکس

عایق کردن دوربین مداربسته و حذف نویز های محیطی یکی از مزایای استفاده از کمباکس است که همواره باعث افزایش عمر دوربین مداربسته میشود.برای کاهش خطر آسیب دیدن دوربین مداربسته در برابر رعدوبرق و دیگر عوامل محیطی و انسانی میبایست از کمباکس استفاده نمود. چرا که اتصال دوربین مدار بسته به پایه و پایه به بدنه فلزی نصب شده دکل ها یا سطوح گسترده فلزی در صورت ایجاد کوچکترین جریان الکتریسیته و یا برخود رعدوبرق با بدنه باعث انتقال آن به مدار اصلی و در نهایت سوختن مدار میشود که هزینه ای گزاف بر جای میگذارد.

 

 

جعبه تقسیم چیست ؟

جعبه تقسیم همانطور که از اسمش پیداست وسیله ایست برای تقسیم کردن انشعاب های برق. نحوه استفاده از این جعبه معمولا به این شکل می باشد که ابتدا یک بخشی را به اندازه جعبه در دیوار میکنند و جعبه تقسیم را در آن قرار میدهند.

دلیل استفاده از این جعبه این است که اگر تعداد کابل ها و سیم های یک ساختمان زیاد باشد بتوان آن ها را مدیریت کرد. جنس جعبه تقسیم معمولا از پلاستیک مقاوم می باشد که این باعث میشود تا در برابر گرد و غبار و عوامل بیرونی مقاوم باشد.

انواع جعبه تقسیم

جعبه تقسیم در اندازه و رنگ های مختلفی تولید میشود. بسته به نوع پروژه و نیازتان میتوانید یکی را انتخاب کنید. عامل موثر در انتخاب یک مدل خاص جعبه تقسیم معمولا تعداد کابل ها و سیم هاییست که قرار است از آن عبور کند، می باشد. اگر شما صرفا بخواهید چند کابل را از آن عبور دهید میتوانید از کوچکترین سایز این محصول استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که باید بر اساس محیطی که دارید یک سایز را انتخاب کنید.

همچنین جعبه تقسیم در سه رنگ سفید، مشکی و طوسی تولید میشود که بسته به نیاز و سلیقتان میتوانید از یکی از این رنگ ها استفاده کنید.


قیمت جعبه تقسیم

قیمت جعبه تقسیم نیز مانند کمباکس به عوامل زیادی از جمله هزینه تولید، قیمت مواد اولیه، هزینه باربری و انبارداری و ... بستگی دارد. از آنجایی که صنعت کشور همواره در تلاطم های بسیاری می باشد نمیتوان یک قیمت ثابت برای این محصول ارائه کرد. از همین رو شما میتوانید با مراجعه به وبسایت تسلاکابل لیست قیمت بروز را دریافت کنید.

استفاده از لوله فلکسی و جعبه تقسیم

اگر شما قصد دارید از لوله فلکسی استفاده کنید و نمیدانید که آیا میتوان لوله فلکسی را از جعبه تقسیم عبور داد، باید به شما بگوییم که بله میتوانید استفاده کنید. روال کار به این صورت است که لوله فلکسی تا بدنه جعبه تقسیم می آید و در نهایت با استفاده از یک بست به جعبه تقسیم وصل میشود.

آخرین ریپورتاژها