سفر به برج میلاد تهران

شهر تهران که از پرجمعیت ترین شهرهای ایران به شمار می رود، سال هاست که با عنوان پایتخت ایران شناخته می شود. طبیعی است که بسیاری از مهم ترین مراکز سیاسی، تفریحی و .. در این شهر قرار گرفته باشند. جدای از گردشگران خارجی، هرساله مسافران بسیاری از سراسر کشورمان برای کار یا تفریح به تهران سفر می کنند.

در کوچه پس کوچه های تهران که قدم بزنید ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و معماری مدرن را مشاهده خواهید کرد. بناهایی که گاه خود جاذبه ای تاریخی در پایتخت کشورمان به شمار می رود. از دیدنی های تهران که نگوییم. در هر گوشه ای از تهران که پای بگذارید شاهد دیدنی های جذاب یا مکان های تفریحی هستید. از مجموعه کاخ های تاریخی و موزه های مهم گرفته تا پارک های طبیعی و مراکز تفریحی بخش هایی از دیدنی های پایتخت ایران هستند.

شیوع ویروس کرونا در کشورمان شاید از شمار گردشگران خارجی کاسته باشد، اما مسافران بسیاری از سراسر ایران همچنان به تهران سفر می کنند. در این بین رعایت پروتکل های بهداشتی و دانستن اطلاعاتی در مورد آخرین وضعیت شهر تهران به شما کمک می کند تا سفری ایمن به این شهر داشته باشید.

اگر شما هم قصد دارید تا در زمان کرونا به تهران سفر کنید با راهنمای تهران گردی همراه باشید تا لیستی از دانستنی ها و دیدنی های مهم این شهر را برایتان بازگو کنیم.

سفر به تهران و برج میلاد در شب

همه چیز در مورد تهران

شهر بزرگ تهران دارای 22 منطقه، 134 ناحیه و 370 محله مختلف است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال 1395، تهران چیزی در حدود 13 میلیون و 276 هزار و 637 نفر جمعیت دارد.

بسیاری از افراد به واسطه موقعیت های اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی که تهران دارد به این شهر مهاجرت می کنند. عمده علت آن هم موقعیت های شغلی متنوع، تحصیلی یا درمان است.

البته تمرکز قرارگیری مراکز مهم و سیاسی و دانشگاه های برتر کشور در تهران بسیاری از افراد را مجبور به نقل مکان به این شهر می کند. از مهم ترین نمادهای تهران می توان به برج آزادی اشاره کرد. علاوه بر آن یکی از بلندترین برج های کشورمان یعنی برج میلاد در شهر تهران واقع شده است.

پیش شماره شهر تهران: 021

آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در تهران

با توجه به مسافرت های نوروزی آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان سیر افزایشی داشته است. از روز 13 فروردین ماه 1400 شهر تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار شمار جان باختگان ویروس کرونا در شهر تهران نیز به 39 نفر در روز افزایش داشته است.

سفر به خیابان خلوط تهران در پاییز و کرونا

هتل ها و اقامتگاه های تهران

شهر تهران در تمام فصول سال یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری در کشورمان است. همین امر سبب شده تا در شهر تهران باب هر سلیقه و هر بودجه ای هتل و اقامتگاه های لوکس و سنتی ساخته شود. درست است که شهر تهران دارای قدمتی تاریخی نیست؛ اما می توانید تجربه اقامت در خانه های قدیمی و زیبا شهر تهران را داشته باشید.

بر کسی پوشیده نیست که شهر تهران یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین شهرهاست. از این رو مسافران از قبل می دانند که برای رزرو اقامتگاه در این شهر باید نزدیک ترین هتل به مرکز شهر یا مسیرهای پر رفت و آمد خودشان را انتخاب کنند.

قطعاً مسافری که برای بازدید نمایشگاه بین المللی تهران به این شهر سفر می کند، هتل استقلال، هتل آزادی یا هتل اوین را برای اقامت انتخاب می کند. از آن طرف هم بسیاری از مسافران خارجی یا داخلی که برای کار به تهران سفر می کنند هتل اسپیناس پالاس که از لوکس ترین هتل های تهران است را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

همیشه انتخاب یک اقامتگاه مناسب اولویت اول سفر هر فردی است. اما اهمیت این انتخاب در دوران کرونا بیش از پیش شده است. به طوری که بسیاری از مسافران قبل از آغاز سفر نسبت به رزرو آنلاین هتل در شهر تهران اقدام می کنند. با بررسی هتل قبل از آغاز سفرتان می توانید لیست هتل های تهران که در زمان کرونا فعالیت می کنند را بررسی و بهترین آن ها را انتخاب کنید.

در ادامه علاوه بر معرفی برخی از هتل های تهران، به نقد و بررسی لوکس ترین هتل های این شهر نیز می پردازیم.

هتل های تهران در زمان کرونا برای مسافرت

هتل های 5 ستاره و لوکس تهران

  1. هتل اسپیناس پالاس تهران (بزرگراه یادگار امام - سعادت آباد)

    هتل اسپیناس پالاس از لوکس ترین و منحصر به فرد ترین هتل های شهر تهران است. این هتل که در سال 1394 فعالیت خود را در زمینه هتلداری آغاز کرده، دارای 20 طبقه و 400 واحد اقامتی است. معماری خاص، موقعیت جغرافیایی، تنوع سوئیت ها، امکانات لوکس و پرسنل مجرب و آموزش دیده هتل اسپیناس پالاس، این هتل را به یکی از بهترین گزینه های اقامتی در شهر تهران تبدیل کرده است.

    وجود سالن های همایش متعدد، مراکز خرید، مجموعه های ورزشی تخصصی و رستوران های بین المللی در این شهر سبب شده تا هتل اسپیناس پالاس میزبان بسیاری از شخصیت های معروف و برجسته سراسر جهان باشد.

    اقامت در هتل اسپیناس پالاس تهران در زمان کرونا

  2. هتل آزادی تهران (بزرگراه شهید چمران - تقاطع اوین)

    هتل آزادی تهران که از قدیمی ترین و لوکس ترین هتل های شهر تهران است، در دهه 50 فعالیت خود را در زمینه هتلداری آغار کرده است. این هتل لوکس دارای 25 طبقه و 475 واحد اقامتی است.

    هتل آزادی تهران علاوه بر دسترسی سریع به تمام نقاط تهران، دارای امکاناتی لوکس و متنوع است. وجود انواع رستوران ها، باشگاه های ورزشی، سالن همایش و جلسات از نقاط قوت این هتل 5 ستاره است.

    اتاق های هتل آزادی تهران در زمان کرونا

  3. هتل استقلال تهران (خیابان ولیعصر - تقاطع بزرگراه شهید چمران)

    هتل استقلال یا همان هتل رویال هیلتون تنها هتل بزرگ بین المللی در شهر تهران است. این هتل که در شمال تهران واقع شده دارای آب و هوای بسیار خوبی است. هتل استقلال تهران به واسطه موقعیت جغرافیایی خود و نزدیک بودن به بسیاری از سایت های گردشگری تهران همانند کاخ سعد آباد، تله کابین توچال و ... برای سفرهای تفریحی بسیار مناسب است.

    انواع مراکز خرید، رستوران ها، اتاق های لوکس، مجموعه های ورزشی و ... در کنار کادر مجرب و حرفه ای، هتل استقلال را به یکی از بهترین گزینه های اقامتی در شهر تهران تبدیل کرده است.

    پذیرش هتل استقلال تهران در زمان کرونا
  4. هتل لاله (خیابان فاطمی - جنب خیابان حجاب)

    از معروف ترین پرطرفدارترین هتل های تهران می توان به هتل لاله اشاره کرد. در سال 1345 درست در مرکز تهران هتلی با نام هتل اینترکنتینانتال با همان لاله فعالیت خود را در زمینه هتلداری آغاز کرد. هتل لاله با امکانات لوکس و کادر مجرب خود به خوبی توانسته رضایت مسافران را به خود جلب کند.

    سفر به هتل لاله تهران در کرونا

  5. هتل اوین (بزرگراه شهید دکتر چمران - تقاطع اوین)
  6. هتل پارسیان انقلاب (خیابان طالقانی - بین حافظ و ولیعصر)
  7. هتل ایبیس (فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) - روبروی ترمینال مسافربری شماره 1)
  8. هتل سیمرغ (خیابان ولیعصر - نرسیده به پارک ساعی)
  9. هتل فردوسی (میدان امام خمینی - ابتدای خیابان فردوسی)
  10. هتل بزرگ تهران (تقاطع ولیعصر و استاد مطهری - شماره 391)

هتل های 3 ستاره

  • هتل پاریز تهران (خیابان جردن (آفریقا) - بین ظفر و میرداماد)
  • هتل دیاموند تهران (بالاتر از چهارراه پارک وی - خیابان فرشته)
  • هتل ورزش تهران (خیابان فاطمی - خیابان حجاب)

هتل آپارتمان های تهران

  • هتل آپارتمان تاج محل (میدان ونک - خیابان ملاصدرا)
  • هتل آپارتمان وزراء (خیابان خالد اسلامبولی (وزراء) - بعد از بیمارستان گاندی)

اقامتگاه های تاریخی تهران

اقامتگاه سنتی نظامیه (میدان بهارستان - خیابان نظامیه)

دیدنی های تهران

  1. برج میلاد
  2. برج میلاد که بلندترین برج شهر تهران است، به عنوان نماد این شهر محسوب می شود. این برج در 12 طبقه مختلف شامل رستوران گردان، سالن سینما و کنسرت، گنبد آسمان، پارک دلفیناریوم و موزه های متنوع است.

    بسیاری از کنسرت های معروف در شهر تهران در برج میلاد برگزار می شود. همچنین اتاق فرار، سینما گیم و ... از معروف ترین سرگرمی های برج میلاد هستند.

    آدرس: تهران- بزرگراه شیخ فضل الله نوری- ورودی بزرگراه شهید همت- کنار گذر اختصاصی برج میلاد

    مسافرت به جاهای دیدنی کرونا

  3. کاخ سعدآباد
  4. از مکان های تاریخی و مشهور در شهر تهران می توان به کاخ سعدآباد اشاره کرد. این مجموعه شامل چندین کاخ موزه مختلف است که در شمال شهر تهران قرار گرفته اند. قرار گیری کاخ های مختلف در دل طبیعت بکر شمال تهران از زیبایی های این مکان است.

    مجموعه کاخ های سعدآباد طی سال های مختلف و در زمان حکومت قاجاریه و پهلوی ساخته شده اند. از جاذبه های اطراف کاخ سعدآباد می توان به توچال، دربند و درکه اشاره کرد.

    آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)- انتهای خیابان شهید کمال طاهری

    دیدن از کاخ سعدآباد در کرونا

  5. کاخ گلستان
  6. یکی دیگر از مکان های تاریخی در شهر تهران کاخ گلستان است. کاخ گلستان در دوران حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده است. این کاخ شامل چندین موزه مختلف و جذاب است. عمارت شمس العماره، تالار آینه، موزه عکسخانه، موزه مردم شناسی و ... از جمله بخش های کاخ گلستان است.

    قرار گیری کاخ گلستان در نزدیکی بازار بزرگ تهران از دیگر مزیت های این جاذبه تاریخی است. به نوعی می توانید هم به دیدن جاذبه ای تاریخی بروید و هم نسب به خرید سوغاتی اقدام کنید.

    آدرس: تهران- خیابان پانزده خرداد- میدان ارگ

    دیدن از کاخ گلستان در کرونا

  7. پارک ملت
  8. یکی از دیدنی ترین و بزرگ ترین پارک های تهران، پارک ملت است. این بوستان شامل پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، زمین بازی، سینما چهار بعدی، باغ وحش، زمین ورزشی و ... است. این بوستان فضای بسیار زیبایی برای عکاسی و گذراندن اوقات فراغت به شمار می رود.

    از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به این پارک می توان به باغ فردوس اشاره کرد.

    آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- جنب بزرگراه نیایش

    پذیرش پارک ملت در زمان کرونا

  9. بام تهران
  10. بام تهران یکی از زیباترین دیدنی های تهران در شب است. آب و های خوب، منظره زیبا و تفریحات متنوع از عمده دلایل محبوبیت این جاذبه گردشگری است. اگر دوست دارید ساعاتی را به دور از شلوغی شهر بگذرانید پیشنهاد می کنیم سری به بام تهران بزنید.

    زیپ لاین، سورتمه و رستوران های معروف از جذاب ترین امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران به شمار می رود.

    آدرس: تهران- بزرگراه دکتر چمران- خیابان یمن- خیابان ولنجک- انتهای خیابان ولنجک- بام تهران

    بام تهران همراه مسافران در زمان کرونا

  11. پل طبیعت
  12. یکی دیگر از دیدنی های شهر تهران پل طبیعت است. پل طبیعت دو پارک بزرگ و معروف شهر تهران یعنی پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به یکدیگر متصل می کند. این پارک یکی از زیباترین جاذبه های شهر تهران در شب است.

    اگر به دنبال مکان زیبایی برای عکاسی در دل شب می گردید پل طبیعت بهترین انتخاب برای شما است. چشم انداز فوق العاده این پل مدرن گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

    آدرس: تهران- میدان ونک- بزرگراه حقانی- بعد از چهارراه جهان کودک- پارک آب و آتش

    مسافران پارک آب و آنش با پذیرش کنترل شده کرونا

  13. دریاچه چیتگر
  14. یکی از دیدنی ترین و پرطرفدارترین مکان های گردشگری در غرب تهران، دریاچه چیتگر است. در این دریاچه مصنوعی انواع کافه و رستوران های معروف، تفریحات متنوع، سینما شش بعدی و ... قرار گرفته است. از محبوب ترین تفریحات در دریاچه چیتگر می توان به قایق سواری، ماهیگیری، زیپ لاین و سافاری وحشت اشاره کرد.

    آدرس: تهران- منطقه ۲۲- اتوبان همت غرب- خروجی دریاچه چیتگر

    دریاچه چیتگر میزبان مردم در دوران کرونا

  15. پارک ارم
  16. یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های شهر تهران، پارک ارم است. این پارک بزرگ شامل بخش های مختلفی چون: باغ وحش، شهربازی، دریاچه، استخر، فضای سبز و ... می باشد.

    در هر رده سنی که باشید پارک ارم تمامی تفریحات و امکانات مورد نیازتان را برای تجربه یک روز شگفت انگیز فراهم می کند.

    آدرس: انتهای بزرگراه شیخ فضل الله و بزرگراه باکری- ابتدای آزادراه تهران _ کرج

    دوران کرونا و بازدید از ارم سبز

مراکز خرید لوکس تهران

اگر شما هم از طرفداران پاساژ گردی و خرید باشید می دانید که تهران دارای پاساژهای لوکس و متنوعی است. علاوه بر بازار بزرگ تهران که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می شود، مراکز خرید بسیار لوکس و بزرگی از شمال تا جنوب تهران را فرا گرفته است. مراکز خریدی که نه تنها با کالاهای متنوع و لوکس بلکه با فودکوت و شهربازی های سرپوشیده خود از شهرت بسیاری برخوردار هستند.

بازار بزرگ و بازار تجریش که تکلیفشان معلوم است. از بازاهای قدیمی و معروف تهران محسوب می شوند که نه تنها به واسطه تنوع محصولات بلکه به دلیل بافت قدیمی و دیدنی های اطرافشان بسیار پرطرفدار هستند.

اما اگر از طرفداران مراکز خرید مدرن و کالاهای لوکس هستید پیشنهاد می کنیم سری به پاساژهای لوکسی چون میلاد نور، تیراژه، مگامال، تندیس، کوروش، ارگ و الماس تهران بزنید.

  1. سام سنتر
  2. مجتمع تجاری سام سنتر از لوکس ترین مراکز خرید در شمال شهر تهران است. مجموعه ای از گران ترین برندهای جهانی مانند چروتی، بولگاری و .. در این مرکز خرید قرار دارند. در این مرکز خرید می توانید انواع پوشاک، عطر و ادکلن، جواهرات، چرم، ساعت، اکسسوری و ... را با بالاترین کیفیت پیدا کنید.

    آدرس: تهران- الهیه- خیابان فرشته

    مجتمع سام سنتر فعال در زمان کرونا

  3. مرکز خرید پالادیوم
  4. از بزرگ ترین مراکز خرید در تهران می توان به مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد. این مجموعه علاوه بر مراکز خرید لوکس، از فودکورت، مراکز اداری، کافه، سالن ورزشی و ... نیز برخوردار است. در مرکز خرید پالادیوم می توانید انواع برندهای معروف جهانی همانند منگو، جیوکس، اسکیچرز و ... را مشاهده کنید.

    آدرس: تهران- خیابان مقدس اردبیلی- نرسیده به میدان الف- مرکز خرید پالادیوم

  5. ایران مال
  6. ایران مال که یکی از مهم ترین مراکز تجاری در کشورمان محسوب می شود، در منطقه 22 تهران واقع شده است. این مجتمع علاوه بر داشتن فروشگاه های متنوع، دارای امکاناتی نظیر تفریحی، ورزشی، هتل و ... نیز است.

    به طور کلی هر آنچه که نیاز داشته باشید در این مرکز خرید وجود دارد. از پوشاک، دکوراسیون و اکسسوری گرفته تا هایپر سنتر، فودکورت، شهربازی و مراکز ورزشی در ایران مال قرار دارد.

    آدرس: تهران- اتوبان شهید خرازی غرب به شرق- نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر

    مجتمع خرید ایران مال فعال در زمان کرونا

رستوران ها و کافی شاپ های معروف تهران

یکی از جذاب ترین بخش های هر سفری رستوران گردی و چشیدن طعم غذاهای مختلف هر شهری است. تهران که از پرطرفدارترین شهرهای ایران محسوب می شود، کافی شاپ ها و رستوران های مشهور و متنوعی را باب هر سلیقه ای در خود جای داده است.یکی از جذاب ترین بخش های هر سفری رستوران گردی و چشیدن طعم غذاهای مختلف هر شهری است. تهران که از پرطرفدارترین شهرهای ایران محسوب می شود، کافی شاپ ها و رستوران های مشهور و متنوعی را باب هر سلیقه ای در خود جای داده است.

به طور کلی محل اقامتتان در هر قسمتی از شهر که باشد می توانید رستوران های معروفی را در اطراف خود پیدا کرده و طعم لذیذ غذاهای ایرانی و بین المللی را بچشید.

  1. کافه دیاموند
  2. خیابان انقلاب و ولیعصر تهران بورس کافی شاپ های مشهور و متنوع در شهر تهران هستند. کافی شاپ هایی که قطع به یقین انتخاب را برای شما سخت می کند. با این حال کافه دیاموند که از معروف ترین کافه های تهران محسوب می شود، با فضای منحصر به فردی که دارد نظر هر سلیقه ای را به خود جلب می کند.

    اما صبحانه های کافه دیاموند چیزی نیست که به راحتی بتوانید از خیر آن بگذرید. علاوه بر آن محیط صمیمی و منوی متنوع این کافه از دیگر مزیت های آن است.

    آدرس کافه دیاموند: تهران- خیابان انقلاب- خیابان نجات اللهی- خیابان فلاح پور- پلاک 33

    کافه دیاموند فعال در زمان کرونا

  3. کافه ویونا
  4. کافه ویونا که از معروف ترین کافه های پایتخت است، چندین شعبه در تهران دارد. این کافه دنج در لیست بهترین کافه ها از نگاه کاربران قرار گرفته است. محیط صمیمی و گرم این کافه سبب شده تا بسیاری از افراد برای دورهمی ها و مناسبت ها این کافه را انتخاب کنند.

    آدرس کافه ویونا: تهران- میدان هفت تیر- بلوار کریم خان- ابتدای خردمند جنوبی

  5. رستوران مسلم
  6. قطعاً تا به امروز نام رستوران مسلم به گوشتان خورده است. این رستوران که در بازار بزرگ تهران واقع شده است، یکی از شلوغ ترین و معروف ترین رستوران های تهران است. کیفیت بسیار بالای غذاهای رستوران مسلم نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

    اگر شما هم عاشق غذا خوردن و شکم گردی هستید حتماً سری به بازار تهران بزنید. فقط حواستان باشد شوکه نشوید! چرا که همیشه جلوس رستوران مسلم صف هایی شلوغ و طولانی حاکم است.

    آدرس رستوران مسلم: بازار- نبش سبزه میدان- کوچه حج رحیم خان- پلاک ۴

    غذای رستوران مسلم در زمان کرونا

  7. رستوران کوبابا
  8. یکی دیگر از لوکس ترین و معروف ترین رستوران های تهران، رستوران کوبابا است. فضای شیک و منوی متنوع ایرانی و بین المللی در این رستوران از نقاط قوت آن است. از غذاهای معروف رستوران کوبابا می توان به حمص، فلافل، پلوی افغانی، موساکای بادمجان و ... اشاره کرد.

    آدرس رستوران کوبابا: جردن- خیابان گلخانه- شماره ۲۵۷- طبقه اول

  9. رستوران ایتالیایی سنسو
  10. اگر از طرفداران غذاهای ایتالیایی هستید پیشنهاد می کنیم سری به رستوران سنسو بزنید. رستوران سنسو از محبوب ترین رستوران های تهران است که انواع پاستا، سالاد، پته، استیک، پیتزا و ... در آن سرو می شود.

    لازم به ذکر است که امکان سفارش آنلاین غذا از رستوران سنسو نیز وجود دارد.

    آدرس رستوران سنسو: شرق بلوار فردوس- ابتدای خیابان رامین جنوبی- پلاک ۲۱

    غذای رستوران ایتالیایی سنسو در زمان کرونا

  11. رستوران گردان برج میلاد
  12. اگر دوست دارید تا تجربه صرف غذا در بلندای آسمان را داشته باشید، حتماً سری به رستوران گردان برج میلاد بزنید. رستوران 360 درجه ای که در ارتفاعات قرار گرفته و نمای بسیار جذابی از شهر تهران را زیر پای شما به نمایش درمی آورد.

    انواع منو ایرانی و بین المللی در رستوران گردان برج میلاد سرو می شود. فراموش نکنید که برای صرف شام در این رستوران حتماً از قبل میز خود را رزرو کنید.

    آدرس: تهران- بزرگراه شیخ فضل الله نوری- ورودی بزرگراه شهید همت- کنار گذر اختصاصی برج میلاد

آب و هوای تهران

آب و هوا و میزان دمای هوا در بخش های مختلف شهر تهران متفاوت است. به طوری که در بخش های شمالی تهران آب و هوایی نیمه معتدل و در بخش های جنوبی آن آب و هوایی بیابانی حاکم است.

با وجود اینکه تهران شهری چهارفصل و زیباست اما بهار و پاییز یکی از زیباترین فصل ها برای بازدید از تهران به شمار می رود.

بهبود آب و هوای تهران در زمان کرونا

موقعیت جغرافیایی تهران

شهر تهران در دامنه رشته کوه های البرز و دشت های مرکزی ایران قرار گرفته است. برای سفر به تهران می توانید از هر نوع وسیله شخصی و نقلیه ای استفاده کنید. فرودگاه بین المللی امام خمینی (ع) و فرودگاه مهرآباد دو فرودگاهی است که عمده مسافران خارجی و داخلی با آن به تهران سفر می کنند.

ترمینال غرب و ترمینال جنوب تهران نیز از بزرگ ترین ترمینال ها برای سفرهای زمینی با اتوبوس محسوب می شود. علاوه بر آن تهران با مجهز بودن به راه آهن سراسری می تواند مقصد خوبی برای سفر با قطار باشد.

با هریک از این وسایل نقلیه عمومی که به تهران سفر کنید نگرانی ای بابت رفت و آمد درون شهری نخواهید داشت. چراکه خطوط گسترده ریلی و BRT در سراسر شهر تهران سبب شده تا مردم بتوانند به راحتی به تمام نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

اما اگر با وسیله نقلیه عمومی به تهران سفر کرده اید و می خواهید با ماشین شخصی به تهران گردی بپردازید می توانید از اجاره خودرو بهره ببرید. علاوه بر آن هرساله بسیاری از سفرهای بین شهری به تهران با خودروهای شخصی صورت می گیرد.

جغرافیای تهران برای مسافران

در پایان ...

تهران شهر بزرگی که هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می کند. چه به قصد کار و تحصیل و چه به قصد تفریح که به تهران آمده باشید تفاوتی ندارد. زمانی را برای خود کنار بگذارید و به گشت و گذار و بازدید از دیدنی های تهران بپردازید. ساختمان های مدرن تاریخی، مراکز خرید لوکس، موزه های مختلف و رستوران های پر آوازه چیزی نیستند که بتوان به راحتی از آن گذشت.

آخرین ریپورتاژها