کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی است که سالانه افراد بسیاری به خصوص خانم ها را به سمت خود می کشاند. اما با این وجود هنوز هم اغلب متقاضیان اطلاعات خوبی در این زمینه ندارند، به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در یک مطلب اختصاصی همه آنچه که افراد باید در مورد کاشت ابروی طبیعی بدانند را عنوان کنیم. پس اگر جزء علاقمندان به استفاده از کاشت ابرو هستید پیشنهاد می کنیم پیش ازهر اقدامی ابتدا این مطلب فوق العاده را تا انتها با دقت بخوانید.

کاشت ابرو

اغلب ابروها به خاطر برداشت مداوم با موچین، اثرات ژنتیکی، آسیب رسیدن از طریق استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی یا رنگ کردن و در پاره ای از موارد به علت بروز برخی از حوادث مانند ضربه، آتش سوزی و ... دچار کم مویی یا طاسی می شوند.

این حالت می تواند تاثیر منفی عمیقی بر چهره داشته باشد. زیرا از لحاظ زیبایی ابرو مانند قابی است که جذاب ترین و تاثیرگذارترین عضو صورت یعنی چشم را به تصویر می کشد. بنابراین زیبایی ابرو تاثیر زیادی بر بازتاب زیبایی چشم و چهره دارد.

همین موضوع باعث شده تا افرادی که دچار نقصی در ابرو می شوند به سرعت به دنبال یک راه حل موثر برای بازگردانی پرپشتی و زیبایی ابروهای خود باشند. حال با توجه به اینکه کاشت ابرو طبیعی یک روش دائمی و ماندگار است که نتایجی کاملاً طبیعی را به همراه دارد، اکثر این افراد به سمت استفاده از این روش روی می آورند.

کاشت ابرو طبیعی چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو یک روش درمانی به شدت هنری است که نیاز به مهارت زیادی دارد، زیرا بر خلاف سر، موهای ابرو در قسمت های بسیار کوچک دارای زوایا و ضخامت های متفاوتی هستند، به عنوان مثال تاج ابروها دارای بیشترین تراکم و زاویه 90 درجه هستند، درحالی که موها در دم ابرو دارای کمترین تراکم بوده و زاویه حاد دارند.

و اما صرف نظر از بازسازی کامل ابروهای ضخیم و یا ترمیم ابرو جهت پوشاندن اثر زخم، این تکنیک زیبایی برای افراد مختلف به 50 تا 400 گرافت در هر ابرو نیاز دارد. ( هر گرافت مو برای ابرو شامل یک یا دو تار مو است).

ابتدا جراح کار طراحی ابرو را انجام می دهد، تا در مرحله کاشت از این الگو پیروی کند. سپس موهای مورد نیاز برای کاشت را بسته به نوع کاشت ابرو، از پشت سر، اطراف گوش و در پاره ای از موارد از قسمت های مختلفی از بدن مانند سینه، ران و ... برداشته و سپس آن ها را زیر میکروسکوپ برای کاشت آماده می کند.

بعد از آن جراح در نواحی از ابرو که قرار است فولیکول های پیوندی به آنجا اضافه شوند، برش های کوچکی ایجاد کرده و فولیکول ها را در برش های ایجاد شده جای گذاری می کند. هر دسته از فولیکول های مو باید دارای جهت های خاصی باشند، تا نتیجه ایجاد شده طبیعی به نظر برسد. این سخت ترین مرحله از کاشت ابرو است.

کاندید مناسب برای کاشت ابرو طبیعی

ابروهای پهن و پرپشت در هر شخصی باعث ایجاد زیبایی می شود. در این میان کسانی که از ریزش ابرو رنج می برند، افرادی که به واسطه بروز سوختگی، زخم و اسکار بخشی از موهای ابرو خود را از دست داده اند و در نهایت اشخاصی که می خواهند فرم ابروی خود را تغییر دهند کاندید مناسبی برای استفاده از این تکنیک هستند.

علاوه بر این در جهان امروز داشتن ابروهای زیبا و پرپشت یکی از ملاک های زیبایی است. حال با توجه به اینکه کاشت ابروی طبیعی یک روش دائمی و ماندگار است که تنها نیاز به یکبار استفاده از این تکنیک دارد، بنابراین افراد بسیاری برای استفاده از این روش زیبایی مشتاق هستند.

تنظیم زاویه کاشت ابرو

روش های مختلف کاشت ابرو

با توجه به اینکه کاشت ابرو زیر شاخه ای از کاشت مو است بنابراین از تمام روش هایی که برای کاشت مو استفاده می شود، می توان برای کاشت ابرو هم استفاده کرد و همانطور که می دانید مرحله کاشت یا پیوند در همه روش ها به یک شکل انجام می شود، تنها تفاوت روش های کاشت در نحوه برداشت گرافت مورد نیاز می باشد.

کاشت ابرو به روش fut نخستین روشی است که برای کاشت ابرو استفاده می شد. در این روش که یکی از اصلی ترین روش های کاشت ابرو و کاشت مو است، گرافت ها به صورت یک نوار باریک از پشت سر بیمار برداشت و در نواحی مورد نیاز کاشته می شوند.

از مهمترین معایب استفاده از این روش می توان به درد، خونریزی، طولانی بودن مدت جراحی، طولانی بودن دوران نقاهت، استفاده از داروهای بیهوشی و ... اشاره کرد. به همین خاطر امروزه دیگر این تکنیک منسوخ شده و کمتر از آن استفاده می شود.

همچنین در این روش به علت استفاده از سوزن های بزرگ، اغلب موهای کاشته شده از فاصله نزدیک حالت عروسکی و غیر طبیعی داشتند.

سایر تکنیک های کاشت ابرو<ی طبیعی

در تکنیکFIT و دیگر تکنیک ها از قبیل sut، eut، میکرو گرافت و ... که از زیر شاخه های کاشت مو به روش FIT هستند، به جای برداشت نواری از برداشت دانه ای فولیکول مو استفاده می شود. مهمترین تفاوت تکنیک هایی که بر پایه کاشت ابرو به روش FIT انجام می شوند، نحوه برداشت به صورت دستی یا به کمک دستگاه های پیشرفته است.

بخصوص در روش هایی از قبیل SUT و میکروگرافت که در آن ها از دستگاه ها مدرن و پیشرفته استفاده می شود، خبری از درد، خونریزی، خط بخیه و ... نبوده و کاشت ابرو با درصد موفقیت بالاتری انجام می شود. تنها ایراد در استفاد از این روش ها هزینه بالای آن نسبت به سایر روش های کاشت ابرو است.

کاشت ابرو برای مخفی کردن جای زخم یا سوختگی

یکی از بارزترین مزایای کاشت ابرو این است که افراد می توانند از این تکنیک برای پوشاندن اسکار، جای زخم، سوختگی و حتی جای بخیه استفاده کنند. اما کاشت ابرو بر روی اسکار کمی پیچیده تر از کاشت ابروی معمولی است. زیرا در این موقعیت نیاز است تا به کمک کاشت ابرو تا حد ممکن اسکار ایجاد شد، محو شود.

این در حالی است که معمولاً در ناحیه اسکار بافت عروق خونی از بین رفته است. در این شرایط متخصص کاشت مو باید بتواند با مهارت و دقت بسیار بالایی فولیکول های موی اهدایی را در نواحی عمیق تری که امکان دسترسی به عروق خونی دارند، بکارد.

این کار تعیین زاویه و جهت مناسب برای قرار گیری ریشه موها را در قسمت های مختلف ابرو سخت تر می کند. از طرفی به علت آسیب وارد شده در ناحیه اسکار عصب ها و در نتیجه رابطه موثر پوست با مغز از بین رفته، پوست نازک تر شده و تغییر رنگ داده و خاصیت کشسانی خود را از دست داده است.

مجموع تمامی این موارد باعث شده تا قابلیت پوست در ناحیه اسکار برای نگهداری و مراقبت از فولیکول های پیوندی مو کمتر از پوست سالم در سایر نقاط بدن باشد. به همین علت است که کاشت مو در نواحی اسکار کار بسیار پیچیده ای بوده و نیاز به یک پزشک متخصص و کاربلد دارد.

خط کشی کاشت ابرو

بهترین زمان برای کاشت ابرو در ناحیه اسکار

معمولاً اسکارهای ایجاد شده در اوایل بسیار بزرگ و قرمز رنگ هستند، اما به مرور و با گذشت زمان رنگ آن ها تغییر کرده و تا حدی شبیه به رنگ پوست می شوند. همچنین گذر زمان باعث می شود تا از بزرگی اسکارها کاشته شده و به مرور نمای جمع و جورتری پیدا کنند.

از این رو توصیه می شود اگر قصد هر گونه درمان، ترمیم و یا استفاده از کاشت ابرو بر روی اسکار دارید، حداقل تا یکسال به خود زمان داده و پس از آن برای درمان اقدام کنید.

کاربرد کاشت ابرو برای ابروهای که تاتو دارند.

بسیاری از بانوانی که پیش از این از تاتو استفاده کرده و از حالت مصنوعی و غیر طبیعی آن خسته شده اند، می خواهند بدانند که آیا می شود از کاشت ابرو بر روی ابروهای تاتو شده خود استفاده کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله !

در واقع کاشت ابرو بر روی تاتو می تواند یک گزینه بهتر برای پر پشت نشان دادن و افزایش دیداری تراکم کاشت ابرو باشد. به همین علت حتی بسیاری از متخصصین کاشت ابرو، پیش از کاشت از بیماران خود می خواهند تا ابروهای خود را ابتدا تاتو کرده و سپس برای کاشت ابرو اقدام کنند.

اما این مستلزم آن است که شما از مدل تاتو خود راضی باشید. در غیر اینصورت باید ابتدا تاتو قبلی خود را پاک کرده و بعد از آن یا برای یک تاتوی جدید با مدل دلخواه اقدام و یا اینکه بدون تاتو از تکنیک کاشت ابرو بهره بگیرید.

مدل های کاشت ابرو

خوشبختانه در عمل زیبای کاشت ابرو هم مانند سایر روش های زیبایی ابرو، خود فرد می تواند مدل ابروی دلخواه خود را انتخاب کند. برای اجرای این منظور اغلب متخصصان و پزشکان زیبایی معمولاً پیش از کاشت ابرو یک جلسه مشاوره برای بیمار می گذارند.

در این جلسه ابتدا پزشک بررسی های لازم برای کاشت ابرو روی چهره فرد را انجام داده و سپس مدل هایی از ابرو که متناسب با چهره و سلیقه شما است را پیشنهاد می دهد. شما می توانید به دلخواه بهترین مدل ابرو را برای کاشت انتخاب کنید.

پس از انتخاب مدل کاشت ابرو برای اجرای دقیق تر و بهتر این الگو، پزشک فرم دلخواه را بر روی ابرو طراحی و سپس بر طبق آن پیش می رود. در برخی از کلینیک های مدرن این شبیه سازی توسط نرم افزارهای گرافیکی انجام می شود. به این طریق فرد می تواند بیشترین شباهت بین مدل انتخابی و واقعیت را ببیند.

اما به طور کلی بر اساس بررسی های انجام شده بر روی کسانی که از کلینیک های کاشت ابرو استفاده کرده اند مشخص شده که فرم انتخابی و مورد علاقه آقایون مدل ابرو پهن و فرم انتخابی و مورد پسند خانم ها مدل ابروهایی است که در جلو پهن بوده و در انتها باریک شوند.

کاشت ابرو با قلم مخصوص

مزایای کاشت ابرو در مقایسه با سایر روش های زیبا سازی ابرو

حتماً می دانید که در دنیای پرتنوع امروز، روش های بسیار زیادی برای ترمیم و زیباسازی ابرو وجود دارد. همین عامل موجب شده تا افراد نسبت به انتخاب بهترین روش زیباسازی یا ترمیم ابرو تا حدی سردرگم شوند. به همین علت می خواهیم در این قسمت کاشت ابروی طبیعی را با سایر روش های ترمیم ابرو مقایسه کنیم.

  • مهمترین مزیت کاشت ابروی طبیعی دائمی و ماندگار بودن آن است، در حالی که سایر روش ها دائمی نبوده و به صورت دوره ای نیاز به تکرار دارند.
  • یک روش بسیار کم تهاجم است.
  • نتیجه حاصل شده، از این تکنیک کاملاً طبیعی است.
  • امکان برداشت فولیکول مو از هر ناحیه از بدن میسر است.
  • به کمک این روش به راحتی می توان به تراکم دلخواه رسید.
  • استفاده از این روش هم برای خانم ها و هم برای آقایون ممکن است.
  • فرد بعد از کاشت ابرو از نظر حالت دهی و زیبا نمودن ابرو بسیار راحت است.
  • کاشت ابرو یک راه مناسب و موثر برای خلاصی از مداد، تاتو موقت و ... است.
  • به کمک این روش دیگر نیاز نیست تا فرد نگران پاک شدن نقاشی و حالت دهی موقت ابرو از طریق گرما، عرق کردن و ... باشد.
  • شرایط سنی خاصی نداشته و هر فردی در هر سنی به راحتی می تواند از آن استفاده کند.
  • از این روش به راحتی می توان برای پوشاندن نواحی آسیب دیده، اسکار و بخیه در ناحیه ابروها استفاده کرد.
  • نسبت به سایر روش های ترمیم ابرو ارزانتر است، زیرا تمامی هزینه ها در یک جلسه و به صورت یکجا پرداخت شده و دیگر نیازی به تکرار در جلسات متعدد ندارد.

معایب کاشت ابرو

در کنار مزایای بسیار زیاد، کاشت ابرو طبیعی هم مانند هر تکنیک زیبای دیگری دارای معایب مخصوص به خود است. از مهمترین این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد خط بخیه، برش های عمیق و استفاده از بیهوشی در کاشت ابرو به روش fut و fit
  • احتمال عفونت در صورت رعایت نکردن صحیح مراقبت های بعد از کاشت ابرو
  • تورم و کبودی در روزهای ابتدایی بعد از کاشت ابرو
  • ایجاد زخم در ناحیه کاشت ابرو تا چند روز
  • نیاز به انجام درست مراقبت های بعد از کاشت ابرو
  • احتمال نداشتن خواب یکسان در موهای کاشته شده.

ریزش ابرو پس از کاشت ابرو

یکی از موضوعاتی که اسباب نگرانی بسیاری از بیماران را فراهم می آورد، ریزش ابرو بعد از کاشت ابرو است. در حالی که از نظر جراحان و متخصصان مربوطه ، ریزش ابرو و موی پیوند خورده جزء روند طبیعی کاشت بوده و هیچ جایی برای نگرانی ندارد.

بر طبق نظر متخصصین کاشت مو، اغلب موهای منتقل شده در ابرو، مژه، سر و ریش در دو الی سه هفته اول بعد از کاشت مو شروع به ریزش کرده و پس از 3 الی 4 ماه دوباره شروع به رویش می نمایند.

حتی در بعضی از بیماران 4 الی 5 روز پس از عمل به جزء موهای قبلی، دیگر هیچ نشانه ای از موهای پیوند خورده وجود نداشته و تنها ممکن است اندکی پوسته پوسته شدن در محل کاشت مشاهده شود.

نکته مهمی که باید در این خصوص بدانید، این است که این ریزش تنها در ناحیه ساقه مو اتفاق می افتد و ریشه مو به صورت زنده و فعال در پوست باقی مانده و پس از طی کردن دوره استراحت دوباره شروع به رویش می نماید.

هراحل کاشت ابرو زنان

علت ریزش موهای کاشته شده چیست؟

برای بسیاری از بیماران این سوال پیش می آید که چرا موهای کاشته شده، بعد از مدتی کوتاه دچار ریزش می شوند. برای این ابهام بهتر است این مسئله را در نظر بگیرید که در کاشت ابرو یا هر شکل دیگری از کاشت موی طبیعی لازم است تا فولیکول های مو از بانک مو برداشته و به ناحیه مورد نیاز منتقل شوند.

طی این انتقال بسیار طبیعی است که فولیکول های مو ضعیف شده و نتوانند بلافاصله به رشد طبیعی خود ادامه دهند. از این رو ساقه موهای پیوند خورده دچار ریزش شده و ریشه در پوست می ماند.

ریشه در پوست مانده پس از گذشت مدتی با مکان جدید همخوانی پیدا کرده و به تقویت خود می پردازد. پس از طی شدن این فرآیند فولیکول مو انتقال یافته دوباره مانند قبل شروع به جوانه زدن و بلند شدن می کند.

دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو طبیعی

با توجه به اینکه کاشت ابرو یک درمان طبیعی و دائمی است، بنابراین لازم است تا فولیکول های تازه پیوند خورده، در شرایطی قرار بگیرند که بدون هر گونه آسیب با موقعیت جدید انطباق پیدا کرده و زندگی تازه خود را دوباره از سر بگیرند.

به همین خاطر اغلب متخصصین کاشت مو و ابرو بر این باورند که نحوه اجرا صحیح و بی نقص کاشت مو نیمی از ماجرا و نحوه صحیح رعایت مراقبت های بعد از آن نیمه دیگر ماجرا است.

به همین علت اگر به دنبال کسب یک نتیجه بسیار عالی از کاشت ابرو یا کاشت مو طبیعی هستید باید مراقبت های پس از کاشت را جدی گرفته و به بهترین شکل آنها را اجرا کنید.

شستشو، اصلاح، مراقبت و نحوه کاهش دلمه بعد از کاشت ابرو، نحوه صحیح رفتار با خارش و کاهش آن بعد از کاشت ابرو و ... از مهمترین نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو هستند که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

نحوه شستشو بعد از کاشت ابرو

موهای تازه پیوند خورده بسیار ضعیف و حساس هستند. اگر به هر دلیلی شستشوی بعد از کاشت ابرو به شکل اشتباهی انجام شود و یا اینکه در این مدت ابرو بیش از حد در معرض آب قرار بگیرد، احتمال آسیب رسیدن به فولیکول های مو و از بین رفتن نتیجه مطلوب از کاشت مو بسیار بالا می رود.

زیرا شستشوی اشتباه و یا تماس زیاد فولیکول ها با آب زیاد باعث ایجاد چربی، شوره و حتی عفونت می شود. تمامی این موارد به نوبه خود تاثیر منفی بر کاشت مو می گذارند. اما چنانچه شستشو پس از کاشت مو به درستی انجام شود، نه تنها باعث تمیزی بلکه موجب رشد بهتر و سریع تر ابروها نیز می گردد.

بهتر است از شستشو ابرو در 24 ساعت اول که فولیکول ها در موقعیت بسیار حساسی هستند خودداری کنید. پس از این مدت بهتر است یک اسفنج نرم را با مواد شوینده آغشته کرده و آن را به آرامی بر روی ابروهای خود گذاشته و بردارید. این نکته را به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید اسفنج را به راست یا چپ بکشید.

پس از اینکه، اینکار را برای تمام ابرو انجام دادید، می توانید اسفنج را تمیز بشویید تا مواد شوینده آن پاک شوند، حال این کار را با اسفنج مرطوب انجام دهید تا شوینده های باقی مانده به طور کامل از روی ابرو پاک شوند. برای خشک کردن هم می توانید از یک حوله نرم یا یک دستمال نخی به همین شکل کمک بگیرید.

اصلاح بعد از کاشت ابرو

با توجه به اینکه در کاشت ابروی طبیعی از موهای بدن که از قبیل پشت گوش، پشت سر و ... استفاده می شود، بنابراین بسیار طبیعی است که این موها قابلیت رشد داشته و بعد از مدتی نیاز به مرتب کردن و اصلاح پیدا می کنند. اما بسیار لازم است که بدانید که هر زمانی برای اینکار مناسب نیست.

در واقع برای اطلاع از بهترین زمان اصلاح بعد از کاشت ابرو باید با پزشک خود تماس بگیرید، تا پزشک با بررسی سطح شدت عمل کاشت و وضعیت کنونی ابرو بهترین و مناسب ترین زمان این کار را برای شما مشخص کند.

علاوه بر این بهتر است بدانید که اصلاح ابرو با موچین بعد از کاشت ریسک آسیب به فولیکول های تازه پیوند خورده و احتمال از بین رفتن اثر کاشت ابرو را افزایش می دهد. به همین علت متخصصین کاشت ابرو توصیه دارند تا در اصلاح بعد از کاشت ابرو از روش های دیگری همچون اصلاح با قیچی یا اصلاح با وکس استفاده کنید.

کاشت ابرو انجام شده

عوارض کاشت ابرو طبیعی

هر جراحی یا هر عملی که بدست انسان صورت بگیرد، دارای عوارضی هر چند کوچک می باشد. کاشت ابرو هم از این قاعده مستثنی نیست. اما فرد نباید نگران باشد، زیرا بسیاری از عوارض کاشت ابرو موقتی بوده و بعد از گذشت مدت کوتاهی به کلی از بین می روند.

علاوه بر این ابتلا به عارضه های کاشت ابرو برای تمامی افراد به صورت قطعی اتفاق نخواهد افتاد. به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است تنها با یک یا دو عارضه کوچک روبرو شوند، این در حالی است که برخی دیگر از افراد ممکن چندین عارضه را تجربه کنند. به طور کلی مهمترین و شایع ترین عوارض کاشت ابرو عبارتند از:

تورم و کبودی

کبودی و تورم جزء آن دسته از عوارض کاشت ابرو هستند که معمولاً بسیاری از بیماران آن را تجربه می کنند. زیرا کاشت ابرو طبیعی از قانون کاشت موی طبیعی پیروی می کند. به همین خاطر در این تکنیک هم گرافت های مو از ناحیه بانک مو برداشته و در نواحی مختلفی از ابرو پیوند زده می شوند.

از آنجایی که برای جایگذاری گرافت های آماده، جراح نیاز دارد تا در پوست برش های کوچکی را ایجاد کند، این برش ها معمولاً در چند روز اول باعث ایجاد تورم و کبودی می شوند.

خارش ابرو بعد از کاشت

خارش ابرو بعد از کاشت یکی دیگر از عوارض موقتی ابرو است که معمولاً در اثر ترشح ماده حساسیت زای هیستامین به وجود می آید. معمولاً این عارضه تا یک هفته ادامه داشته و در روزهای ابتدایی از شدت بیشتری برخوردار است.

اگر فرد به نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو توجه نکرده و ابروها را بخاراند، احتمال وارد شدن آسیب به فولیکول های تازه کاشته شده بسیار است. این آسیب می تواند تضعیف یا از بین رفتن فولیکول مو، تغییر جهت قرار گیری یا خارج شدن کامل فولیکول مو و یا افزایش زخم، قرمزی و تورم در ناحیه کاشت ابرو باشد.

زیبایی ابرو ها بعد از کاشت ابرو

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو

در اولین روز پس از کاشت ابرو می توانید پوسته های بسیار کوچکی به اندازه سر سوزن را در اطراف فولیکول های مو مشاهده کنید. این پوسته ها بسیار ریز و وظیفه محافظت از گرافت های مو در برابر عفونت و بیرون زدگی از پوست را بر عهده دارند.

این عارضه در افراد مختلف به شکل های گوناگونی بروز می کند، اما به طور کلی پوسته پوسته شدن، صورتی یا قرمز شدن ابروها پس از 5 روز تا دو هفته به طور کامل از بین می روند. بعد از رفع این پوسته ها انتظار می روند فولیکول های پیوند خورده هم دچار ریزش شوند.

اما چنانچه به هر دلیلی پس از 7 الی 10 روز هنوز پوسته ها بر روی ابرو بودند، می توانید با قرار دادن یک کمپرس آب گرم پیش از حمام رفتن به مدت 10 الی 15 دقیقه شرایط مساعدی را برای ریزش آن ها فراهم کنید.

البته در این حالت ممکن است پوسته ها متورم یا سفید شوند، دلیل این اتفاق جذب زیاد آب است. بهتر است پوسته ها را نکنده و یا آن ها را نتراشید، زیرا این کار می تواند بساط مناسبی برای عفونت و به خطر افتادن فولیکول های موی پیوند خورده ایجاد کند.

ایجاد دلمه بعد از کاشت ابرو

ایجاد دلمه بعد از کاشت یکی از عوارض کاشت ابرو، مژه و مو است که معمولاً یک روز بعد از کاشت موی طبیعی آشکار می شود. درست است که این دلمه ها تصویر ناخوشایندی را در چهره شما ایجاد می کنند، اما به هیچ وجه نباید، آن ها را دستکاری کنید.

زیرا هرگونه دستکاری هر چند کوچک می تواند به تغییر جهت قرار گیری یا خارج شدن فولیکول های تازه پیوند خورده از پوست بینجامد.

از بین بردن دلمه های ایجاد شده بعد از کاشت ابرو

یک شعار قدیمی وجود دارد که می گوید، پیشگری بهتر از درمان است. لذا برای پیشگیری از هر گونه آسیب به موهای کاشته شده، بهتر است تا جای ممکن از ایجاد دلمه بعد از کاشت ابرو جلوگیری کرد. استفاده از اسپری آب و فوم به منظور مرطوب نگه داشتن ناحیه کاشت، برای تحقق این هدف می تواند بسیار موثر عمل کند.

اما چنانچه با وجود رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت باز هم شاهد ایجاد دلمه بودید، می توانید با قرار دادن ژل آلوئه ورا بر روی محل پیوند، شرایط مساعدی را برای ریختن سریع زخم ها و از بین رفتن دلمه های ایجاد شده فراهم کنید.

داشتن صورت زیبا ب کاشت ابرو

حالت مصنوعی چهره بعد از کاشت ابرو

ایجاد حالت غیر طبیعی و مصنوعی از عوارض طولانی مدت کاشت ابرو است که معمولاً در نتیجه انتخاب یک پزشک کم تجربه ایجاد می شود. در واقع همانطور که پیش تر گفته شد، جایگذاری فولیکول های مو در زاویه و جهت های مناسب از پیچیده ترین و مهمترین قسمت های کاشت ابرو است، که هر کسی نمی تواند از عهده آن بر بیاید.

چنانچه پزشک به هر دلیلی در انتخاب زاویه قراردهی مو در پوست دچار اشتباه شود، ابروی کاشته شده، حالتی کاملاً تصنعی به خود گرفته و موهای ابرو به حالت سیخ سیخ می شوند. این در حالی است که موهای ابرو باید حالتی خوابیده داشته باشند.

آیا راهی برای از بین بردن حالت تصنعی کاشت ابرو وجود دارد؟

خوشبختانه بله! اما این کار کمی زمان بر بوده و نیاز به مداومت دارد. بنابراین چنانچه بنا به هر دلیلی زاویه قرارگیری موهای ابروها دقیق و مرتب نبوده و ابرو حالتی سیخ سیخ پیدا کرده باشد، برای از بین بردن این حالت باید از روش پانسمان فشاری استفاده کنید.

این روش می تواند بعد از مدتی به حالت دهی ابرو و خوابیدن موهای ابرو بر روی پوست کمک کند. علاوه بر این چرب کردن مرتب ابروها با روغن های مخصوص هم می تواند به پیشگیری از حالت سیخی شکل و فرم گیری ابروها کمک کند.

چگونه می توانیم خارش بعد از کاشت ابرو> را کاهش دهیم؟

معمولاً بیش از 90 درصد متقاضیان کاشت ابرو، خارش ابرو بعد از کاشت را تجربه می کنند. اما همانطور که پیش تر عنوان شد، شما نباید به هیچ وجه ابروهای خود را بخارانید. برای کاهش این عارضه ابتدا بهتر است علت ایجاد خارش ابرو بعد از کاشت را بشناسید.

معمولاً خارش ابرو به علت آسیب رسیدن به سلول های پوستی در اثر ایجاد سوراخ برای جای دهی فولیکول های مو ایجاد می شود. در پی این اتفاق، خون بیشتری به محل آسیب دیده جریان پیدا کرده و در اثر این افزایش جریان سلول های محافظ بدن از جمله گلبول های سفید شروع به ترشح هیستامین که یک ماده حساسیت زا است می کنند.

ترشح این ماده اصلی ترین علت خارش ابرو بعد از کاشت می باشد. برای مراقبت از این نواحی لازم است تا حت هر شرایطی از خاراندن و یا کندن زخم ها در این ناحیه اجتناب کنیم.

اما چنانچه نسبت به خارش بی تاب هستید، برای کاهش میزان خارش می توانید با مشورت از پزشک از داروهای ضد هیستامین یا اسپری آب نمک در ناحیه پیوند کمک بگیرید. استفاده از شامپوهای ضد خارش هم می تواند برای این منظور مفید باشد.

ابرو کاشت شده زن زیبا با گل رز قرمز

هزینه کاشت ابروی طبیعی چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو از مهمترین مواردی است که افراد را برای انجام یا عدم انجام این تکنیک زیبایی ترغیب می کند. هزینه ای که در قبال کاشت ابرو از شما دریافت می شود، هزینه ای است که تنها یکبار نیاز به پرداخت آن دارید، در حالی که سایر روش های ترمیم ابرو نیاز به تکرار دوره ای و پرداخت هزینه های متناوب دارند.

علاوه بر این بهتر است بدانید که کاشت ابرو یکی از جراحی های زیبایی بسیار حساس است که نیاز به تخصص و تبحر بسیار بالایی دارد. زیرا برای خواب ابروها، فرم دهی فولیکول های اضافه شده و همچنین ایجاد یک تاج زیبا نیاز به مهارت بسیار بالایی است که هر کسی آن را ندارد.

در مورد هزینه هایی که در قبال کاشت ابرو از شما دریافت می شود، باید گفت که این هزینه معمولاً با توجه به مقدار گرافت هایی که ابروی شما نیاز دارد، روشی که برای کاشت ابرو به کار گرفته می شود، مهارت و تخصص پزشک، کلینیکی که این جراحی در آن انجام می شود و ... می تواند از هر فردی به فرد دیگری متفاوت باشد.

اما به طور معمول قیمت کاشت ابرو را می توان بین 4 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان برای هر فرد تخمین زد.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید کاشت ابرو طبیعی هم مانند سایر اعمال زیبایی علاوه بر مزایا، مجموعه ای از معایب و عوارض را هم دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

اما چنانچه فرد برای اجرای این کار از یک متخصص باتجربه و متبحر کمک گرفته و تمامی نکاتی را که به عنوان مراقبت های پس از کاشت ابرو توصیه می شود را به درستی رعایت کند، علاوه بر کاهش چشمگیر معایب و عوارض کاشت ابرو ، می تواند تا پایان عمر از داشتن ابرو هایی زیبا، پرپشت و خوش حالت خود لذت ببرد.

تحریریه پزشک آشنا

آخرین ریپورتاژها