" بنام خدا "


یکی از اجزاء زندگی مدرن، کامپیوتر ها هستند. اکثر افراد به نوعی از کامپیوتر ها استفاده میکنند. نقش کامپیوتر ها در زندگی روزمره افراد به حدی پر رنگ است که میتوانیم بگوییم بدون وجود آن بسیاری از مشاغل حذف میشوند و بیشتر افراد جامعه از نبود آنها دچار زحمت و دشواری میشوند.  از تلفن های همراه هوشمند گرفته تا انواع لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی، کامپیوترهای کوچک، تین کلاینت ها، کامپیوترهای یکپارچه یا آل این وان و کامپیوتر های سرور.

کاربرد کامپیوتر ها آنقدر وسیع و گسترده شده که کمتر جایی را میابید که از وجود این دستگاهها بی بهره باشد. حتی تماسهای تلفنی در مراکز مخابراتی و یا ارتباط وسایل نقلیه هوایی یا دریایی یا ریلی و همچنین خودروها  با استفاده از سیستمهای کامپیوتری انجام و مدیریت میشوند. در هر فروشگاه یا مرکز خدماتی یا شرکتها و سازمانها این وسیله نقش اصلی را بر عهده دارد و میتوان گفت که از سرویس خارج شدن هر کدام از این دستگاهها میتواند منجر به تعطیلی آن مکان یا از کار افتادن یک مجموعه شود. در سیستمهای حمل و نقل، نبود این دستگاهها حتی میتواند منجر به فاجعه شود.

از کنترل راه ها یا تقاطع ها گرفته تا کنترل ترافیک هوایی یا کنترل مسیرهای ریلی و مثالهای دیگر، کاملا به سیستمهای کامپیوتری وابسته هستند و در صورت نبود آنها به سرعت دچار مشکل میشوند.




وقتی وارد یک اداره یا شرکت یا سازمان میشوید افرادی را میبینید که به کار با رایانه پشت میزها، مشغول هستند.

گسترش استفاده از کامپیوترها  باعث شده تا تولید کننده های کامپیوتر، انواع مختلفی را برای کاربردهای مختلف مناسب سازی کنند.

یکی از انواع کامپیوترها که در ادارات و سازمانها بیشتر مورد توجه قرار میگیرند، تین کلاینت و مینی پی سی هستند. البته انواع دیگری مانند کامپیوتر های آل این وان که با نمایشگر یکپارچه شده اند نیز در این مکانها مورد استفاده قرار میگیرند.

تین کلاینت ها برای پاسخگویی به نیازهای سازمانی و برای مدیریت بهینه مصرف مواد اولیه و البته انرژی ابداع شدند.تین کلاینت ها همان کامپیوتر هستند که بخشی از وظایف آنها به عهده سرور مرکزی سازمان گذاشته شده تا بتوانند کارهای دسته جمعی را بهتر سازمان دهی کنند و در عوض ار ریسورسهای کمتری نسبت به کامپیوترهای خانگی استفاده میکنند و هزینه های کمتری را برای سازمانها دارند.

پس از ورود تین کلاینت، به دلیل ضعف سیستمها برخی تولید کنندگان به این فکر افتادند که با الهام از سخت افزارهایی که برای انواع لپ تاپ ابداع شده بود، کامپیوترهایی را تولید کنند که در عین کوچک بودن، بتوانند همانند یک کامپیوتر معمولی کار کنند ولی مصرف انرژی همانند تین کلاینتها داشته باشند.

مینی پی سی یا کامپیوتر کوچک،  با استفاده از پیشرفتهایی که در سالیان اخیر در صنعت پردازنده و رایانه بوجود آمده به سرعت در میان مصرف کنندگان جای خود را باز کرده. این دستگاه ها که همانند رایانه های معمولی کار میکنند، به دلیل کوچکی و همچنین مصرف انرژی پایین بسیاری از کابردهای رایانه ها را پوشش میدهند و بهترین گزینه برای استفاده در شرکتها، سازمانها، ادارات، مدارس، بانکها و ... هستند.

در ایران هم همانند دیگر کشورها این دستگاه ها دارای محبوبیت بالایی هستند و توجه شرکتهای ارایه دهنده این سیسمها را به خود جلب کرده اند. با یک سرچ ساده متوجه میشوید که انواع کامپیوتر کوچک با برند های مختلف در بازار داخلی یافت میشوند.

در این میان، شرکت نیاکو اطلس قشم، به عنوان اولین تولید کننده مینیکامپیوتر یا مینی پی سی ، با استفاده از پردازنده های ساخت اینتل، در سال 1393 اولین دستگاه کامپیوتر کوچک ساخت خود را با برند ثبت شده " نیاکو –NIACO " به بازار مصرف عرضه نمود. پس از مدت کوتاهی به دلیل استقبال  کاربران به مینی پی سی های تولیدی  "نیاکو" این شرکت با استفاده از پردازنده های نسل جدید اینتل، انواع متنوعی از این دستگاه ها را متناسب با بودجه و کاربری های مختلف به بازار عرضه نمود.



این شرکت با جمع آوری یک تیم خبره در زمینه طراحی بورد های رایانه ای و با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و فناوری روز، با کیفیت ترین انواع مادربورد تین کلاینت و مینی پی سی را بر اساس دیاگرام های اینتل  طراحی و تولید میکند و این موضوع آن را به برترین و تنها شرکت صاحب فناوری ساخت انواع رایانه در ایران و غرب آسیا تبدیل نمود.


مالکیت فناوری تولید مادربورد مینی پی سی و تین کلاینت، باعث شد که تنوع کالای تولیدی نیاکو از تین کلاینت و مینی پی سی به انواع رایانه یکپارچه یا آل این وان، نمایشگر رایانه، سرور و کامپیوترهای اختصاصی سازی شده جهت محاسبات پیچیده و سنگین گسترش پیدا کند و میتوان گفت که با این وسعت از تولید محصولات رایانه ای، به شرکتی بی رقیب در این زمینه در ایران تبدیل شود.


وجود نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش "نیاکو" در مراکز استانها از جمله اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، قزوین، زنجان، رشت، بندر انزلی، ساری، گرگان، سمنان، اراک، قم، یزد، کرمان، بندر عباس، بوشهر، اهواز، زاهدان، سنندج، یاسوج، شهر کرد، خرم آباد و همدان آن را به گزینه ای بسیار مطمئن در زمینه خدمات پس از فروش بدل کرده که رقبا خصوصا در مورد کالاهای وارداتی یا عرضه کنندگان کالاهای بدون نام چینی از آن بی بهره هستند.


وجود مرکز تعمیرات مادربورد "نیاکو" این اطمینان را به مشترین میدهد که در کمترین زمان ممکن مشکلات احتمالی دستگاه خود را رفع نمایند.

www.niaco.co


آخرین ریپورتاژها