قیمت دلار کانادا

دلار واحد پولی کانادا یا همان پول رایج در کانادا است که به عنوان CAD هم شناخته می‌شود و یکی از ارزهای مهم و ارزشمند در دنیاست. طبق نظر کارشناسان قیمت دلار کانادا با طی کردن روند افزایش اما با شیب ملایم در آینده ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید با ما همراه باشید تا شما را با پول این کشور بیشتر آشنا کنیم.

دلار کانادا به این دلیل یکی از ارزهای مهم در دنیا به شمار می‌آید که مهاجران زیادی برای ورود به این کشور اقدام می‌کنند و به دلیل برنامه های سرمایه‌گذاری متعدد در ایالات مختلف آن، سرمایه‌گذاران از سرتاسر دنیا برای ورود سرمایه‌های خود به هر یک از مناطق کانادا تصمیم‌گیری می‌کنند و با توجه به شرایط خود، ایالات مناسب را انتخاب می کنند.

گره خوردن برنامه‌های مالی مهاجرین و غیره یکی از مهم‌ترین عواملی است که بحث دلار کانادا را جذاب می‌کند. مهاجرین باید بعد از دریافت ویزای کانادا، برای زندگی در این کشور پول خود را به دلار کانادا تبدیل کنند. هر یک دلار کانادا معادل ۱۰۰ سنت است که افزایش یا کاهش قیمت آن به تصمیمات اقتصادی مقامات کانادایی و عرضه و تقاضا بستگی دارد. دلار کانادا به صورت نمادین C$ یا CA$ نیز نشان داده می‌شود.

دلار کانادا از نظر فیزیکی توسط طلا پشتیبانی نمی شود. این یک ارز فیات است و پشتوانه واقعی آن اعتماد مردم کشور کانادا است. در بانک مرکزی کانادا مقدار ناچیزی طلا در ذخایر ارزی برای پشتیبانی از سیستم پولی وجود دارد. و این یکی از نشانه های پیشرفته بودن کشور کانادا است.

تا اواسط قرن نوزدهم هر مستعمره بریتانیا که در آمریکای شمالی قرار داشت، استفاده از پول را در حوزه قضایی خود تنظیم می ‌کرد. اگرچه پوند، شیلینگ و پنس که واحد‌های ارزی رسمی در بریتانیای کبیر بودند، برای حسابداری استفاده می ‌شد با این حال هر مستعمره برای خودش ارزش یا رتبه بندی وسیعی از سکه ‌ها را قرار داده بود. مردم با این سکه ‌های متنوع معاملات را انجام داده یا بدهی‌ های خود را تسویه می‌ کردند.

این واحد پولی نه تنها شامل سکه‌ های انگلیسی و فرانسوی، بلکه سکه‌ هایی از پرتغال، اسپانیا و مستعمرات اسپانیایی در آمریکای لاتین به ویژه مکزیک، پرو و کلمبیا را نیز شامل می ‌شد. پس از رتبه بندی، سکه ‌ها تبدیل به ارز‌ قانونی کانادا شدند. رتبه بندی ‌ها براساس مقدار طلا یا نقره موجود در سکه ‌ها بوده و از مستعمره ‌ای به مستعمره دیگر متفاوت بود اما همیشه بالاتر از رتبه مورد استفاده در بریتانیای کبیر بود.

به عنوان مثال، در اواسط قرن هجدهم، یک دلار نقره اسپانیا “معیار اصلی مبادله و مبنای قراردادهای مالی” در آمریکای شمالی، ۴ شیلینگ و ۶ پنس در لندن، ۵ شیلینگ در هالیفکس، ۶ شیلینگ در نیوانگلند، ۷ شیلینگ و ۶ پنس در پنسیلوانیا و ۸ شیلینگ در نیویورک بود. رتبه بندی بالاتر استعماری نشان دهنده این بوده که آن منطقه تلاش زیادی برای جذب و حفظ طلا و نقره در مستعمره داشته تا بتواند به حد نیاز کمبودها را کاهش دهد.

گاهی اوقات مقامات مستعمره ‌ها برخی از سکه ‌ها را نسبت به سایرین بیش از حد یا کمتر از مقدار واقعی، ارزش گذاری می‌ کردند. این کار به این منظور انجام می ‌شد که از گردش آن پول جلوگیری کنند. رتبه بندی‌ ها نیز در واکنش به عوامل دیگر، از جمله کاهش ارزش نقره نسبت به طلا در طول قرن ‌های هجدهم و نوزدهم باعث کاهش ارزش ذاتی آن‌ ها شد.

دلایلی که باعث کمبود سکه در مستعمرات می ‌شد، نامشخص است. یک دیدگاه معتقد بوده که به خاطر خطرات سفر دریایی و همچنین عدم تعادل تجاری مداوم با بریتانیا این اتفاق رخ می ‌داد. دیدگاه دیگری استدلال می ‌کند که کمبود پول آشکارتر از میزان واقعی بوده زیرا تجارت تنها منبع تولید پول نبوده است. علاوه بر این قانون پول استعماری گردش سکه ‌ای بی کیفیت را تشویق می‌ کرد.

عوامل موثر بر قیمت دلار کانادا

به طور کلی عوامل متعددی در تعیین نرخ ارزهای مختلف تاثیر دارند که نرخ دلار کانادا نیز مانند سایر ارزها بر اساس آن‌ عوامل تعیین می‌شود، در ادامه به چند مورد از این عوامل اشاره شده است:

نوسان در قیمت جهانی نفت و افزایش و یا کاهش آن. مثلا وقتی کشورهای عضو اپک در مورد قیمت نفت تصمیم‌گیری می‌کنند یا به هر دلیلی صادرات نفت به کانادا با تاخیر مواجه شود ظرف چند روز تاثیر آن در نرخ دلار کانادا مشاهده خواهد شد.

مقدار سودی که بانک‌ها در کانادا بابت اعطای وام یا سایر تسهیلات مالی از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

ظرفیت‌های شغلی و میزان استخدام در کانادا نیز در نرخ دلار کانادا تاثیر دارد و باعث تقویت نرخ دلار کانادا می‌شود. پس زمانی که میزان استخدام بالاتر باشد، دلار نیز از ارزش مالی بیشتری برخوردار خواهد بود.

سیاست‌های پولی و مالی که از سوی مقامات کانادایی برای ترسیم آینده اقتصادی کانادا در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید وقتی این تصمیمات بیان می‌شوند و حتی هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند تا حدودی در نرخ دلار کانادا تاثیر می‌گذارند. پس از این تصمیمات و سیاست ها غافل نشوید و هموراه مسائل روز کانادا را دنبال کنید.

اگر قیمت مواد اولیه کاهش یابد، نرخ ارز کانادا به سمت پایین حرکت می کند. این امر باعث می شود سایر صادرات کانادا مانند اتومبیل، قطعات هواپیما و دارو برای خریداران خارجی ارزان‌تر شود. اگر قیمت مواد اولیه در کانادا افزایش یابد نرخ ارز کانادا به سمت شناور شدن گرایش پیدا می‌کند. این امر صادرات چنین کالاهای تولیدی را گران‌تر می‌کند.

تقاضا در خرید ارز کانادا نیز نرخ دلار کانادا را افزایش می‌دهد. بنابراین در بازه‌های زمانی برگزاری جشن‌ها در کانادا یا شروع ترم تحصیلی ممکن است دلار کانادا را گران‌تر بخرید. به طور کلی تقاضا برای دلار زمانی افزایش می‌یابد که اشخاص بین‌المللی مانند شهروندان خارجی ، بانک‌های مرکزی خارجی یا مؤسسات مالی خارجی دلار بیشتری تقاضا کنند. با این اطلاعات شما می توانید تصمیم بهتری را در خرید ارز بگیرید و در مناسب ترین زمان دلار کانادا با قیمت پایین تری تهیه کنید.

قیمت دلار کانادا و بهترین زمان خرید آن در ایران

قیمت دلار کانادا در ساعات مختلف روز نیز با نوساناتی مواجه می‌شود. اگر ساعت و روز خرید و فروش دلار را بدانید می‌توانید دلار را با قیمت مناسب بخرید. برای این کار بهتر است اطلاعات خود را در مورد نوسانات بازار و قیمت دلار به روز نگه دارید.

در صرافی‌های ایران معمولا قیمت ارز ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح مشخص می‌شود. پس باید تا ساعت ۳ بعد از ظهر منتظر باشید تا از قیمت قطعی ارز کانادا در آن روز مطمئن شوید. به طور کلی قیمت دلار کانادا در ساعات اولیه اعلام قیمت و در ساعات پایانی روز بیشترین نوسان را دارد.

بازار فارکس نیز یکی از بازارهای خرید و فروش دلار است که در ساعات کاری عادی در چهار نقطه مختلف جهان و منطقه زمانی مربوطه آن‌ها فعال می شود. در این بازار سنگین‌ترین حجم معاملات از ۸ صبح تا ظهر انجام می‌شود. بازار فارکس فرصت‌های معاملاتی خوبی را در زمینه خرید و فروش دلار کانادا فراهم می‌کند.

به طور کلی، بهترین کار این است که حداقل یک ماه قبل از سفر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهید این به شما زمان کافی می‌دهد تا بفهمید چه زمانی بهتر است دلار کانادا را بخرید. به دلیل تغییر بازار ، گاهی اوقات تعیین ارزش دلار کانادا در ماه‌های آینده دشوار می‌شود.

بیشتر بدانید: در مورد قیمت دلار کانادا تورنتو بیشتر بخوانید.

نکاتی در مورد خرید دلار کانادا

در زمان خرید و فروش دلار در کانادا با قیمت‌های متفاوتی مواجه خواهید شد. یعنی با توجه به زمانی که برای خرید و فروش اقدام می‌کنید؛ ممکن است در فروش سود کنید یا متضرر شوید. پس باید از زمان مناسب برای خرید و فروش دلار کانادا مطلع باشید.

به گفته کارشناسان روزهای اول هر ماه بهترین زمان برای خرید دلار کانادا و روزهای پایانی هر ماه بدترین وقت برای خرید است. پس اگر به دنبال سود در خرید دلار کانادا هستید یا می‌خواهید ان را با کم‌ترین قیمت تهیه کنید باید نرخ دلار کانادا را به صورت روزانه و حتی در هر ساعت از روز چک کنید.

قبل از خرید دلار کانادا هدف خود از خرید را مشخص کنید. این که آیا قصد مسافرت به کانادا را دارید یا برای زندگی و اقامت قصد مهاجرت دارید. هرکدام از این اهداف به مقدار نقدینگی خاص خود احتیاج دارد.

قبل از خرید دلار کانادا نوسانات در قیمت را طی چند روز بررسی کنید و سپس برای خرید تصمیم بگیرید. زمانی که نوسانات دلار کانادا زیاد است و افت و خیز زیادی دارد، بهتر است که خرید و فروش دلار انجام ندهید.

قیمت ارز کانادا در ایالات مختلف متفاوت است بنابراین بهتر است قیمت را از چند صرافی که در شهرهای مختلف کانادا فعالیت دارند بپرسید. همواره اطلاعات خود را از مراجع معتبر و صرافی های قانونی کسب کنید.

در روزهای تعطیل قیمت دلار کانادا از سوی منابع رسمی اعلام نمی‌شود به همین دلیل بهتر است روزهای تعطیل در کانادا را بشناسید و در چنین روزهایی خرید و فروش ارز کانادا را انجام ندهید.

قبل از مراجعه به صرافی نوبت آن‌لاین بگیرید. چون ممکن است از شما در مورد مقدار دلار مورد نیاز و نوع معامله سوال شود.

چون در ایران دلار کانادا در مقایسه با دلار امریکا کم‌تر خرید و فروش می‌شود ممکن است خرید دلار کانادا با قیمت مناسب کمی سخت باشد. اما این به معنای غیر ممکن بودن این مسئله نیست، با کمی صبوری و جست و جو می توانید دلار کانادا با قیمت مناسب را تهیه کنید.

بهتر است حداقل بخشی از پول خود را به صورت دلار کانادا به این کشور بیاورید تا بتوانید خرج و مخارج اولیه خود مانند کرایه تاکسی یا مواد غذایی را بدون دردسر پرداخت کنید تا بعدا در فرصت مناسب تری، به بانک یا صرافی مراجعه کنید و بقیه پول خود را نیز تبدیل کنید. پس همواره داشتن مقداری وجه نقد برای برطرف کردن نیاز های اولیه ضروری و مهم است. با این کار شما با خاطری آرام کارهای اولیه خود را در کانادا انجام می دهید و سپس برای پیش بردن سایر امور به صرافی ها مراجعه کرده و به انتقال پول می پردازید.

می توانید دلارهای خود را در صرافی های فرودگاه تعویض نمایید ولی بانک ها و صرافی های داخل شهر معمولا نرخ بهتری ارائه می دهند و بهتر است صبر کنید و بعدا این کار را انجام دهید. پس برای این کار نیز مانند سایر امور مهاجرت عجله نکنید.

روش های حواله دلار کانادا

برخی از روش های حواله دلار به کانادا شامل استفاده از سامانه ی پی پال، وسترن یونیون، مانیگرام، سوئیفت و همینطور استفاده از خدمات شرکت های انتقال پول می شوند که متاسفانه، به دلیل تحریم های مالی، امکان استفاده از هیچ کدام از این روش ها برای ما در ایران وجود ندارد.

در حال حاضر بهترین و تنها راه ممکن برای حواله دلار از تهران به کانادا مراجعه به صرافی است که اگرچه به سادگی روش هایی مانند پی پال یا مانیگرام نیست، اما باز هم روش جایگزین مناسبی است که برای ما از ایران قابل انجام است.

ذکر این نکته ضروری است که هنگام حواله دلار به کانادا از معتبر بودن صرافی اطمینان کامل حاصل کنید و پس از اینکه صرافی موردنظر را کاملا معتبر و حرفه ای دانستید، کار خود را به آن ها بسپارید.

مدارک لازم برای ارسال دلار به کانادا

  • کپی کارت شناسایی معتبر (کارت ملی، گواهینامه و گذرنامه، همه قابل قبول هستند)
  • به همراه داشتن وجه پرداختی
  • ارائه اطلاعات دریافت کننده (نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن، کپی یکی از کارت های شناسایی که دارای آدرس باشد)
  • اطلاعات حساب بانکی (شامل شماره یا کد شعبه مورد نظر)
  • شماره ترانزیت
  • شماره حساب بانکی مورد نظر

نکته: برای حواله های شرکتی که فاکتور به نام شخص حقوقی صادر می شود، نیاز به مدارک دیگری هم هست که شامل موارد زیر می شوند:

  • کد اقتصادی
  • شناسنامه ملی
  • شماره ثبت
  • روزنامه رسمی
  • اینویس حواله
  • کارت ملی مدیر عامل و یا نماینده ی وی

 

کارمزد ارسال حواله دلار کانادا به کانادا

باید اشاره کنیم که هزینه حواله دلار کانادا به کانادا، در صرافی های مختلف متغیر است. با این وجود، می توان گفت که به طور کلی، کارمزد ارسال حواله های شخصی عموما چیزی حدود ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا است و حواله های شرکتی و دانشگاهی نیز چیزی در حدود ۱۰۰ دلار کارمزد دارند.

البته، باید توجه داشته باشید که این موضوع به نوع حواله ای که انتخاب می کنید هم بستگی زیادی دارد. معمولا این طور است که حواله هایی نظیر وسترن یونیون کارمزد زیادی دارند. چرا که از آن طرف، سرعت تراکنش های آن ها هم بسیار بیشتر از روش های دیگر است و پول با سرعت بیشتری بین مبدا و مقصد جابجا می شود. پس اگرچه این حواله ها سریع تر انجام می شوند، اما هزینه بالاتری هم دارند.

مالیات انتقال دلار کانادا به کانادا 

در سال های اول رفتن به کانادا (معمولا 5 سال اول اقامت در کانادا) سخت گیری زیادی از نظر اخذ مالیات برای مهاجران و افراد تازه وارد در کانادا، از طرف دولت این کشور وجود ندارد. به شکلی شما می توانید منبع پول منتقل شده به کانادا را از روش هایی مانند ارث و یا هدیه از طرف دوستان، خانواده و آشنایان اعلام کنید.در این صورت مالیاتی نیز برای شما در نظر گرفته نمی شود.

مواردی که ممکن است برای آن در کانادا مالیات در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • درآمد حاصل از فروش مسکن در کانادا
  • درآمد حاصل از سهام خریداری شده در کانادا
  • درآمد حاصل از سود بانکی در کانادا

جدول قیمت دلار کانادا در ۱۰ سال گذشته

کسانی که به دنبال مهاجرت تحصیلی یا حتی کاری به کانادا هستند، بهتر است روی قیمت لحظه ای دلار کانادا بیشتر تمرکز کنند چرا که ارزش آن در همین لحظه و به صورت آنی برایشان مهم است. در این صورت، اهمیت زیادی نخواهد داشت که شما در مورد نمودار قیمت دلار کانادا پیش بینی های مختلف را بخوانید و نگران صعود قیمتی آن باشید.

با این حال، در شرایطی که شما قصد استفاده از روش های سرمایه گذاری را داشته باشید، اهمیت قضیه مشخص می شود و اگر به همراه خانواده تان قصد اخذ اقامت دائم را داشته باشید، این موضوع بسیار مهم تر خواهد بود.

دقت داشته باشید که بررسی نمودار قیمت دلار کانادا در ۱۰ سال گذشته و حتی در ۲۰ سال گذشته دید خوبی به شما خواهد داد و می توانید در شرایط عادی و حین بحران ها رفتار ارز این کشور را به خوبی و دقت بررسی کنید.

اهمیت زیادی خواهد داشت تا بتوانید حد نهایی رشد و حداقل نزول قیمتی را در نمودار بیابید و بر اساس آن برنامه های آینده خود را تنظیم کنید. شما به راحتی از طریق وب سایت های معتبر مختلف می توانید نمودار قیمت دلار کانادا را در ۱۰ سال گذشته و ۵ سال گذشته استخراج کنید و روند رفتاری آن را مشاهده کنید.

در حالت کلی، در چند سال گذشته این تغییرات قیمتی به صورت زیر بوده است که در یک بازه مشخص ارزش پول کانادا تغییراتی را به خود دیده است.

قیمت دلار کانادا

تاریخ

۱.۳

۰۷/۲۰۱۹

۱.۳

۰۱/۲۰۲۰

۱.۴

۰۳/۲۰۲۰

۱.۳۳

۰۹/۲۰۲۰

۱.۲۷

۱۲/۲۰۲۰

۱.۲۶

۰۱/۲۰۲۱

۱.۲

۰۶/۲۰۲۱

۱.۲۳

۰۷/۲۰۲۱

۱.۲۳

12/۲۰۲۱

۱.۲۹

۰۷/۲۰۲2


استفاده از عابر بانک برای دریافت دلار کانادا

پس از افتتاح حساب، یک کارت بانکی دریافت خواهید کرد که به آن کارت نقدی نیز می گویند. با این کارت می توانید از عابر بانک و دریافت دلار کانادا استفاده کنید. می توانید از دستگاه های بانکی برای واریز پول، برداشت پول و پرداخت قبوض استفاده کنید. این دستگاه‌ها را عابر بانک یا دستگاه های خودکار می نامند.

شما باید یک شماره شناسایی شخصی برای استفاده از دستگاه داشته باشید. این شماره امنیتی است و دیگران نمی توانند از کارت شما استفاده کنند. پین را به خاطر سپرده و به دیگران نگویید. هر بار که از کارت بانکی خود استفاده می کنید باید پین را وارد کنید.

اگر از عابر بانک دیگری استفاده می کنید، باید هزینه ای بپردازید. زمانی که از عابر بانک خصوصی استفاده می کنید، کارمزد بیشتر می شود. این دستگاه ها در فروشگاه ها، رستوران ها و جاهای دیگر یافت می شوند. برای دریافت پول اغلب از شما هزینه می گیرند. استفاده از دستگاه های بانک ها یا اتحادیه های اعتباری ارزان تر است.

در کانادا، پنی (یا سکه 1 سنت) از سال 2013 صادر نشده و معاملات معمولا در واحد نیکل انجام می شوند. به عنوان مثال، یک کالا با قیمت 1.02 دلار به 1.00 نیکل و یک کالا با قیمت 1.03 دلار به 1.05 نیکل گرد می شود.

استفاده از کارت اعتباری به جای حمل دلار کانادا

حتی اگر سال ها سابقه اعتباری با شرکت های جهانی مانند VISA و MasterCard داشته باشید، ممکن است نتوانند این کارت های اعتباری را در کانادا برای شما صادر کنند.

در صورت امکان، قبل از آمدن به کانادا، کارت های اعتباری خود را لغو نکنید. ممکن است به آنها نیاز داشته باشید زیرا ممکن است نتوانید فوراً کارت اعتباری دریافت کنید.

برای ایجاد سابقه اعتباری خود در کانادا، برای کارت اعتباری اقدام کنید. با کارکنان بانک محلی خود صحبت کنید. بانک ممکن است یک کارت اعتباری با محدودیت هزینه کمتر یا یک کارت اعتباری مطمئن به شما بدهد.

برای دریافت کارت امین، باید مبلغی نزد صادرکننده کارت اعتباری واریز کنید. سپرده امنیتی کارت امین به محدودیت اعتباری که درخواست می کنید بستگی دارد. اگر اقساط ماهانه را پرداخت کرده و سابقه اعتباری خوبی ایجاد کنید، سپرده را با بهره پس خواهید گرفت. سپس می توانید یک کارت اعتباری معمولی دریافت کنید.

در بسیاری از فروشگاه‌ها می‌توانید با استفاده از کارت‌های اعتباری فروشگاه، هزینه اقلام را پرداخت کنید. این کارت ها اغلب دارای نرخ بهره بسیار بالایی هستند. اگر هر ماه کل موجودی را پرداخت نکنید، باید سود زیادی بپردازید.

بیشتر بدانید: در مورد حواله دلار کانادا بیشتر بخوانید.


قیمت دلار کانادا در ایالات مختلف

جالب است بدانید در زمان سرچ قیمت دلار کانادا باید نام ایالت مورد نظر خود را هم اضافه کنید زیرا قیمت دلار کانادا در هر یک از استان‌های این کشور متفاوت است. صرافی‌های ایرانی در هر یک از استان‌های کانادا شعبه دارند و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.وجود صرافی های مختلف در ایالت ها و شهرهای مختلف کار را برای شما بسیار راحت تر می‌کند.

آخرین ریپورتاژها