محدودیت های اجاره خودرو در زمان کرونا

حدود دو سالی از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد و تا حدودی با محدودیت های آن آشنا هستیم. با وجود آنکه یکی از اصلی ترین شعارهای این دوران (در خانه بمانیم) است، اما با سر گرفتن فعالیت کسب و کارها شاهد سفرهای بین شهری یا تردد در شهرهای ایران همچون شهرهای بزرگی مانند: تهران، البرز، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، گیلان و مازندران هستیم. اما نکاتی هستند که ما را از زنجیره شیوع کرونا دور نگه می دارد. حفظ پروتکل های بهداشتی، عدم استفاده از وسایل نقلیه، ضدعفونی مداوم سطوح و از این قبیل مسائل.

جدای از آن ممکن است در زمان محدودیت های تردد لازم باشد تا به سفرهای بین شهری خود برسید. شاید هم خودرو شخصیتان به دلایل فنی دچار نقص شده باشد. تکلیف شما و خانواده تان در این زمان چیست؟ اجاره خودرو بدون راننده مناسب ترین راه حل مشکل شما است.

چقدر با اجاره خودرو آشنایی دارید؟ با خودروهای اجاره ای میتوانید بین شهرها تردد کنید؟ در شهرهای بزرگ چطور؟ اجاره خودرو تهران که پرجمعیت ترین شهر ایران است چگونه است؟ اجاره خودرو یا همان کرایه خودرو به معنی مالکیت موقت خودرو است. حال گاهی این اجاره خودرو با راننده است یا بدون راننده. بسیاری از افراد بر این عقیده اند که برای اجاره خودرو راه های دشواری پیش روی شما قرار می گیرد. از مراحل سخت دریافت خودرو گرفته تا هزینه های بالا، محدودیت زمان اجاره خودرو و... اما اجاره خودرو نه تنها زمان بر و طاقت فرسا نیست بلکه می توانید تنها با چند کلیک ساده و به صورت آنلاین خودرو اجاره کنید.

اجاره خودرو در زمان شیوع ویروس کرونا

تاریخچه اجاره خودرو

تاریخچه اولین کرایه خودرو در جهان به کشور آمریکا باز می گردد. جوساندرس در سال 1916 خودروی خود را در ازای ده سنت به یک تاجر اجاره داد. جوساندرس پس از این اتفاق کسب و کار اجاره خودرو را شروع کرد. او توانست 21 شعبه اجاره خودرو در آمریکا راه اندازی کند و خودروهای لوکس آن زمان را به مردم اجاره دهد.

خودرو فورد سال 1916

مزیت های اجاره خودرو

  • امکان اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده
  • دم نیاز به پرداخت هزینه های بالا برای نگه داری یا سرویس خودرو
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه بیمه بدنه خودرو یا شخص ثالث
  • تجربه رانندگی با خودروهای لوکس و متنوع
  • عدم نیاز به استفاده از وسایل نقلیه در دوران کرونا
  • استفاده از خودرو صفر در سفر و برخورداری از خدمات پشتیبانی
  • حفظ سرمایه و عدم نیاز به پرداخت هزینه بالا برای خرید خودرو
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه عوارض یا مالیات
  • استفاده از خودرو لوکس برای تشریفات
  • رانندگی با خودرو صفر و در حد نو

اجاره خودرو روزانه چیست؟

یکی از بهترین خدماتی که برخی از سایت های اجاره خودرو ارائه می دهند، کرایه ماشین روزانه است. طبیعی است که در مواقعی نیاز داشته باشیم تا تنها برای چند ساعت یا نهایتاً یک روز خودرو اجاره کنیم. برای مثال خرابی خودرو شخصی آن هم زمانی که کارهای زیادی در طول روز دارید یکی از بدترین موقعیت ها است. در این زمان اگر بخواهید از تاکسی هم استفاده کنید، احتمالاً باید هزینه های بالایی پرداخت کنید. اما استفاده از خدمات کرایه ماشین روزانه بدون راننده می تواند شما را از مشکلات احتمالی نجات دهد.

علاوه بر آن، اجاره خودرو روزانه برای شرکت در مراسمات مهم یا قرارهای کاری نیز کاربرد دارد. در اینجا انتخاب با شما است که می خواهید خودرویی لوکس کرایه کنید یا خودرویی معمولی را می خواهید. البته در زمان کرایه خودرو حتماً مطمئن شوید که سایت اجاره دهنده خدمات کرایه خودرو روزانه نیز ارائه می دهد. چرا که اکثر سایت ها برای کمتر از 3 روز خودرویی اجاره نمی دهند.

اجاره خودرو روزانه

چرا باید خودرو کرایه کنیم؟

در طول زندگی خود ممکن است بارها به خدمات Car Rental یا همان اجاره خودرو بدون راننده نیاز داشته باشیم. برای مراسم های خاص، مسافرت های بین شهری، سفر یا هنگام در دسترس نبودن خودرو شخصی. اما اهمیت کرایه خودرو در زمان شیوع کرونا بیش از پیش شده است؛ چرا که مردم سعی می کنند تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند. جدای از آن، با انتشار خبر مجوز تردد خودروهای اجاره ای در شهرها، بسیاری از افراد برای سفرهای ضروری خود خودرو اجاره کرده اند.

اکثر مشتریان اجاره خودرو به دنبال اجاره ماشینی با کیفیت و قیمت مناسب هستند. یعنی برندهای کیا، تویوتا، مزدا، رنو، سایپا و ... اما خب این مسئله در مورد همه مشتریان صدق نمی کند. مثلاً مشتریان اجاره خودرو در شهر کیش بیشتر به دنبال کرایه خودرویی لوکس و مدرن می گردند، یا افرادی هستند که می خواهند برای مدت کوتاهی تجربه رانندگی با خودرو لوکس را داشته باشند.

اجاره خودرو در سراسر ایران

اجاره خودرو در سفر

ترس از خرابی خودرو در جاده یا کارکرد بالای خودروی شخصی سبب شده تا بسیاری از افراد برای سفرهای خود خودرو اجاره کنند. با وجود بالا رفتن قیمت خودروها دیگر تعویض خودرو یا خرید خودروهای مدل بالا رویائی بیش نخواهد بود!! از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های تردد، تنها راه رفتن به سفر های ضروری استفاده از ماشین های اجاره ای دارای مجوز است. در چنین مواقعی با کرایه خودرو نو از سایت های معتبر اجاره خودرو می توانید سفری آسوده را تجربه کنید.

تازه با وجود خدمات پشتیبانی 24 ساعته سایت های اجاره خودرو دیگر نگرانی ای نخواهید داشت. علاوه بر اجاره خودرو قبل از سفر، بسیاری از کسانی که با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما سفر می کنند نیز در مقصدشان خودرو اجاره می کنند.

اجاره خودرو برای سفر

چگونه خودرو اجاره کنیم؟

با سرچ کلمه اجاره خودرو در گوگل، افراد و سایت های مختلفی را مشاهده می کنید که امکان اجاره انواع ماشین های ایرانی و خارجی را به شما می دهند. اما این به منزله ی واقعی بودن با معتبر بودن سایت ها تلقی نمی شود. در هنگام اجاره خودرو از هر سایت یا شخصی باید به مجموعه نکاتی دقت کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید. بدون شک افراد سودجو در کمین شما هستند و اگر لحظه ای غفلت کنید مشکلاتی گریبان گیر شما می شود. از عدم تحویل به موقع ماشین گرفته تا نبود خدمات پشتیبانی و ...

تا چند سال پیش تنها شرکت های خارجی با هدف اعتماد به مشتریان خود بدون مدارک دست و پا گیر خودرو اجاره می دانند. اما امروزه شاهد این هستیم که شرکت های معتبر ایرانی نیز با رویکرد جهانی همگام شده اند و برای اجاره خودرو بدون ضمانت یا مدرک پیش قدم می شوند. این یعنی راحتی مشتریان و اجاره خودرو به سبک جهانی!

شما می توانید از طریق سایت های اجاره خودرو یا اپلیکیشن ها نسبت به اجاره خودرو آنلاین اقدام کنید. تاریخ اجاره خودرو، زمان تحویل، نوع خودرو، مکان تحویل خودرو و ... در زمان اجاره خودرو قابل انتخاب می باشد.

ناوگان خودروهای لوکس و اقتصادی

مدارک لازم برای کرایه خودرو در سراسر ایران

  • گواهینامه رانندگی
  • کارت شناسایی معتبر
  • حداقل سن 19 سال
  • پرداخت مبلغ ذکر شده برای اجاره خودرو روزانه یا چند روز

در هنگام اجاره خودرو به این نکات دقت کنید!!

  1. ارائه خودروهای ضدعفونی شده و نو
  2. اولین نکته ای که برای اجاره خودرو آن هم در دوران کرونا باید به آن دقت کنید، تمیزی و ضدعفونی خودروها بعد از هر بار کرایه ماشین است. همچنین، توجه کنید که شرکتی که از آن خودرو اجاره می کنید، خودروهای نو و در حد صفر ارائه دهند نه خودروهای فرسوده و کارکرده. همین نکته کوچک می تواند شما را از دست نقص فنی خودرو به علت عدم بازبینی بعد از هر بار اجاره یا کثیفی خودرو نجات دهد.

    اجاره خودروهای نو و ضدعفونی شده

  3. تحویل سریع ماشین اجاره ای
  4. سایتی که می خواهید از آن خودرو اجاره کنید، طی چه مدت زمانی خودرو را به شما تحویل می دهد؟ ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به کرایه ماشین داشته باشید. در این زمان ها وجود سایتی معتبر که بتواند به صورت 24 ساعته و در سراسر کشور خودرو اجاره ای را به شما تحویل دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  5. تحویل و عودت خودرو در محل مورد نظر
  6. تا به حال از خدمات اجاره خودرو استفاده کرده اید؟ برای تحویل خودرو خودتان به محل اجاره ماشین رفته اید یا خود شرکت خودرو را به محل موردنظرتان فرستاده است؟ شرکت های معتبر با ثبت درخواست کرایه خودرو بدون راننده توسط شما، خودرو را در محل و زمان دلخواهتان تحویل می دهند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر زمانی بخواهید خودرو اجاره ای را در شهر دیگری عودت دهید چه کاری باید انجام دهید؟

    اکثر سایت های اجاره دهنده در صورت عودت ماشین در شهر دیگر هزینه های برگشت خودرو را از مشتری می گیرند. اما شرکت های معتبر به شما این امکان را می دهند که عودت خودرو را در شهر دیگر یا مکان دلخواهتان انجام دهید. آن هم بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافه تر!!

    تحویل و عودت خودرو در محل موردنظر
  7. امکان تمدید ماشین کرایه ای به صورت آنلاین
  8. بسیاری از سایت های اجاره دهنده، برای کمتر از 3 روز خودرو اجاره نمی دهند. از این رو در زمان اجاره ماشین به زمان تحویل خودرو و مدت زمان اجاره ماشین دقت کنید. برخی از شرکت های معتبر در این زمینه علاوه بر اجاره ماشین در زمان های دلخواه و تحویل به موقع ماشین، امکان تمدید کرایه ماشین در هر ساعت شبانه روز را نیز به شما می دهند. در صورت پشتیبانی کامل سایت اجاره دهنده شما می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی زمان اجاره خودرو را افزایش دهید.

  9. ارائه قرارداد رسمی و فاکتور معتبر
  10. افرادی که از طرف ارگان یا شرکت خاصی ماشین اجاره می کنند به دنبال شرکت اجاره خودرویی می گردند که فاکتور و قرارداد رسمی ارائه دهند. اهمیت این قرارداد برای اشخاص حقیقی کمتر است اما وجود چنین خدمات و قراردادی می تواند اعتماد ما را نسبت به سایت های اجاره خودرو بیشتر کند.

    چرا که در صورت عدم ارائه قرارداد رسمی ممکن است هزینه های بالایی را به بهانه های مختلف از شما بگیرند. از این رو قبل از اجاره خودرو حتماً چک کنید که سایتی که از آن ماشین اجاره می کنید قرارداد یا فاکتور رسمی ارائه می دهد یا خیر.

    قرارداد رسمی برای اجاره ماشین

  11. قیمت مناسب خودروهای اجاره ای
  12. قیمت اجاره ماشین در کنار امکانات مناسب یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در اجاره خودرو می باشد. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید متوجه می شوید که سایت های معتبر نه تنها بهترین خدمات و امکانات را به مشتریان خود ارائه می دهند بلکه تخفیف های ویژه ای برای اجاره خودرو در نظر گرفته اند. پس بهتر است قبل از کرایه ماشین سری به وب سایت های اجاره خودرو بزنید و لیست قیمت خودروها را نگاه کنید.

  13. پشتیبانی کامل و خدمات 24 ساعته
  14. آیا سایتی که می خواهید از آن خودرو اجاره کنید دارای خدمات پشتیبانی کامل است؟ با وجود آنکه خودروهای اجاره ای به صورت نو و پس از هر بار چک آپ کامل تحویل شما داده می شود، اما ممکن است به هر دلیلی خودرو دچار نقص فنی شود. در این میان وجود پشتیبانی 24 ساعته که بتواند در کمترین زمان ممکن خودش را به محل خرابی خودرو اجاره ای برساند از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرف دیگر در صورت مشکل جدی خودرو اجاره ای، این شرکت ها باید خودرو جدیدی را به شما تحویل دهند.

    پشتیبانی 24 ساعته سایت های اجاره خودرو

  15. پوشش بیمه ای کامل خودرو
  16. سایت اجاره خودرو موظف است که ناوگان خود را با پوشش بیمه کامل بدنه و شخص ثالث به شما تحویل دهد. با وجود بیمه کامل خودروهای اجاره ای دیگر نگران حوادث احتمالی نیز نخواهید بود. چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل بخشی از خسارت را بیمه و بخش دیگر را شما می دهید. البته شرکت های اجاره دهنده سقف مجازی برای پرداخت هزینه از سوی مشتری یا خود شرکت را تعیین می کنند.

  17. مدارک مورد نیاز برای کرایه ماشین
  18. اکثر مواقعی که نیاز به اجاره ماشین داریم در شرایط بحرانی هستیم یا زمان کافی برای تهیه مدارک اجاره خودرو را نداریم. در این شرایط وجود سایتی معتبر که بتواند با شرایطی آسان تر به ما خودرو کرایه دهد اهمیتی بسیاری دارد. اما خبر خوب اینجاست که شرکت های معتبر این زمینه با هدف اعتماد به مشتریان جلو آمده اند و از شما هیچ گونه ضمانت نامه ای (چک، سفته و سند) نمی خواهند.

    مدارک لازم برای اجاره خودرو

  19. مشاهده اطلاعات کامل خودرو پیش از اجاره
  20. ارائه اطلاعات کامل خودرو اعم از میزان کارکرد ماشین، مدل ماشین، سال ساخت طرح ترافیک، مجوز تردد بین شهری و درون شهری، صندلی کودک، اینترنت، تجهیزات و لوازم جانبی خودرو و ... باید در زمان اجاره خودرو قابل مشاهده باشد.

اینفوگرافی مزایا اجاره خودرو از یک شرکت معتبر

اینفوگرافی مزایا اجاره خودرو از شرکت معتبر

در پایان ...

همان طور که پیش تر خواندید خدمات اجاره خودرو بدون راننده راه حلی مناسب برای دوری از کرونا به شمار می رود. طبق آمارهای جهانی استفاده از این ماشین های اجاره ای نسبت به قبل از شیوع کرونا رشد چشمگیری داشته است. بدون شک هر یک از ما در زمان های مختلفی نیاز به یک ماشین لوکس یا معمولی برای انجام کارهای شخصی، سفر، مراسمات و ... خواهیم داشت. از این رو شناخت سایت های معتبر این زمینه می تواند ما را از دام افراد سودجو به دور نگه دارد. نظر شما در مورد کرایه ماشین چیست؟

آخرین ریپورتاژها